شناسهٔ خبر: 57643 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در گیلان مطرح کرد:

تشریح راهکارهای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی

جلسه معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان گیلان بر توسعه حمل‌و‌نقل همگانی، تغییر رفتار مردم از خودرو شخصی به حمل‌و‌نقل همگانی تاکید کرد و گفت: واقعی سازی قیمت سوخت بعد از توسعه حمل‌و‌نقل همگانی از راهکارهای بسیار مهم‌ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و هئیت همراه خود صبح روز ۳ شهریور در پنجمین کمیسیون ایمنی راه‌های استان گیلان که در استانداری گیلان برگزار شد حضور یافت.
در این کمسیون که با حضور استاندار و سایر اعضا برگزار گردید ضمن بیان نکات قابل توجه از طرف اعضا و ارائه امار و گزارشات مبنی بر کاهش تلفات استان در مقایسه با سال گذشته و افزایش گردشگر به استان طی سال های گذشته و اهمیت تکمیل کریدور جاده‌ای در استان، تقی‌زاده افزود که حتی با بهره‌برداری ۸ کیلومتر باقی‌مانده از قزوین به رشت و احداث کلیه کنارگذرها مشکل ایمنی ما حل نشده   و تلفات ما کاهش نیافته و حتی افزایش خواهد یافت .

تنها موضوع مهم توسعه حمل و نقل همگانی خصوصا ریلی و تغییر رفتار مردم از خودرو شخصی به حمل و نقل همگانی است که البته واقعی سازی قیمت سوخت همزمان با توسعه حمل و نقل همگانی و افزایش علائم و دوربین ها  از راهکارهای بسیار مهم‌می‌باشد. تقی زاده افزود این موضوع تحت عنوان "نقشه راه بهبود ایمنی جاده‌های کشور" که سال گذشته به دستور معاون اول محترم رییس جمهور تهیه گردید در حال طرح در هیئت دولت و اخذ مصوبه می‌باشد.

معاون حمل و نقل همچنان افزود پایش دوربینهای کنترل سرعت، اموزش ترافیک و در کنار آن اعمال قانون و گرفتن مشاور ایمنی برای استان از مهم‌ترین راهکارها می‌باشد که در این صورت شاهد تغییر تلفات جاده‌ای خواهیم بود.‌
تقی‌زاده با بیان اینکه بیشترین سوانح تصادفات را در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها اتفاق می‌افتد افزود با اعمال قانون و افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات از میزان تصادفات در این مناطق می‌توان کاست.

در این جلسه بر اهمیت حضور ایستگاه راه‌آهن در داخل شهر رشت تاکید گردید و معاونت حمل و نقل در این خصوص مقرر شد پیگیری لازم را انجام دهد.

در ادامه استاندار عنوان نمود قرار است بزودی با شرط اعتبارات لازم جاده‌ها با ایجاد علائم ایمنی ایمن‌تر گشته و هم چنین بر ایمنی تقاطع‌های ریلی و جاده‌ای تاکید کرد.

نظر شما