شناسهٔ خبر: 57657 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها:

پروانه اشتغال با مولدهای پرتوهای راديويی و مايکروويو شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی تمديد شد

رادار فرودگاه مديرکل ارتباطات و ناوبری هوايی ايران از به ثمر نشستن تلاش چندين ماهه اين اداره‌کل برای تمديد پروانه اشتغال به کار با مولدهای پرتوهای راديويی و مايکروويو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، محمد حبيب الهی با اعلام اين خبر عنوان كرد: با تمديد اين پروانه که پس از چندین ماه پيگيری محقق شد، می‌توان قانونمندتر و با امنیت بیشتر، تجهيزات راديويی و ارتباطی و ناوبری و راداری را مورد بهره برداری قرار داد و به این ترتیب پرتوكاران در حاشیه امنیت و مصونیت بیشتر و پرتوگیران در حاشیه مصونیت از خطرات پرتوهای غیر یونساز قرار می گیرند.

مديركل ارتباطات و ناوبري هوايي ايران با بيان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های سازمان انرژی اتمی ایران بايد تمام تجهيزات راديويی مورد استفاده در شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران و كاربران فنی آن مورد بررسی، نظارت و کنترل دايمي بگيرند، افزود: بايد برای ارزیابی شرایط سلامتی كاربران تجهيزات راديويي، مطابق با قوانین و آیین‌نامه‌های سازمان انرژی اتمی ایران تحت نظارت پزشکی قرار بگيرند و آموزش های لازم را فراگیرند. در اين راستا آموزش مورد نظر آن سازمان برای تمام پرتوکاران اعم از یونساز و غیر یونساز انجام شده و شرایط مورد نظر را رعایت كرده ايم.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم مطابق با استانداردهای تعیین شده همچون گذشته خدمات مهندسی هوانوردی را با لحاظ سلامت همکاران به نحو مطلوب‌تری ارائه كنيم.

نظر شما