شناسهٔ خبر: 57692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان صورت گرفت؛

بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان میناب در راستای رفع مشکلات

داریوش باقرجوان مدیرکل و معاونان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از محورهای مواصلاتی شهرستان میناب در راستای رفع مشکلات بازدید به عمل آورند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، داریوش باقرجوان به اتفاق معاونین در اولین روز هفته دولت به منظور بررسی مسائل و رفع مشكلات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شهرستان میناب سفر كردند.

در این سفر مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پس از بازدید از طرح های عمرانی ، پروژه های راهداری و جاده های میناب در دفتر فرمانداری ویژه میناب نشستی با فرماندار و شهردار در راستای رفع مشكلات راهداری و حمل و نقلی بعمل آوردند .

در این نشست احمدی سرپرست فرمانداری ویژه میناب ؛ سلطانی شهردار میناب و هیئت همراه ضمن خیر مقدم و اعلام رضایتمندی از حوزه فعالیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پس از تبریك به مناسبت هفته دولت ، باقر جوان ضمن گرامیداشت هفته دولت گزارش مختصری از عملكرد و وضعیت حمل و نقل استان بویژه شهرستان میناب ارائه نمود و سپس به بررسی مشكلاتی كه در راههای میناب با آن روبرو هستند پرداخت و رسیدگی و راه های بیرون رفت از این مشكلات را در دستور كار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان میناب قرار داد .

مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان ضمن تبریك به مناسبت هفته دولت گفت: اگر بخواهیم جاده ها را به شكل فیزیكی و با حضور پلیس كنترل كنیم كار سختی پیش رو و تلفات تصادفات بیشتر خواهد شد. لذا هوشمند سازی جاده ها یكی از ماموریتهای است كه در حوزه اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرستانها در دستور كار قرار گرفته است .

وی در ادامه گفت: جاده های ما جاده‌های امنی برای افراد قانونمند است و با نصب فناوری ITS و سیستم های هوشمند جادهای و سایر ادوات و تجهیزات، جادههای ناامنی برای افراد قانون گریز كه بخواهند تحرك غیر اصولی و غیر قانونی در جاده داشته باشند خواهد بود.

باقرجوان در ادامه گفت: در بخش سرمایه گذاری این اداره كل از ظرفیتهای خوب و مناسبی در بحث اشتغال زایی و سرمایه گزاری برخوردار است از جمله مجتمع های خدماتی رفاهی كه در طول جاده ها در حال ساخت و ساز و بهره برداری هستند، ما الگوی ساده و كم هزینه‌ای برای كسانی كه علاتمند هستند در این زمینه سرمایه گذاری كنند در نظر گرفته ایم ومی توانیم همكاری لازم را با اداره كل منابع طبیعی در جهت تخصیص زمین داشته باشیم .

 همچنین در بحث تبلیغات و تابلهای تبلیغاتی اگر كسانی هستند كه علاقمند به سرمایه گذاری باشند با احداث پلهای عابر پیاده در محورها و محلهای مورد نیاز ما می‌توانیم بحث تبلیغات را بصورت بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله در اختیار آنها قرار دهیم كه این یك بازی برد برد خواهد بود .

وی بحث حمل و نقل مسافر را یكی از مباحث حائز اهمیت دانست و بیان داشت تردد وابسته به وسایل حمل و نقل عمومی یك تردد حرفه تلقی می‌شود و رانندگانی كه در این زمینه فعالیت می‌كنند رانندگان حرفه‌ای هستند لذا مردم عزیز می‌تواند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بدون هیچگونه نگرانی و دغدغه به مقاصد خود برسند .

نظر شما