شناسهٔ خبر: 57707 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه آهن یزد خبر داد:

رشد ۱۲ درصدی بارگیری بار صادراتی در راه‌آهن یزد

قطار باری در ۵ ماهه سال ۹۷ میزان بارگیری و تخلیه بار در راه‌آهن یزد، رشد ۸.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید مصطفی داودی مدیرکل راه آهن یزد با بیان این خبر افزود: ۹ میلیون و ۱۹۸ هزارتن مواد معدنی، کنسانتره و دیگر محموله ها در این اداره کل تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۷ میلیون و۴۹۰ هزار تن مواد معدنی ،کنسانتره وگندله ازمبادی سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان و معدن چادر ملو بوسیله ۹۴ هزار و ۲۳۵ واگن به مقاصد فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری شد که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد رشد دارد.

داودی خاطر نشان کرد: همچنین یک میلیون و ۹۳۷ هزار تن محموله از قبیل سنگ آهن، کنسانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شده است.

وی افزود: اداره کل راه آهن یزد طی مدت مذکور، در تن کیلومتر بار خالص حمل شده با ۳ میلیارد و ۱۳۶ میلیون و در تن کیلومتر مبدا- مقصد با ۳ میلیارد و ۹۰۲ میلیون، به ترتیب ۳۵ و ۶ درصد رشد داشته است.

نظر شما