شناسهٔ خبر: 57717 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان خبر داد:

پيشرفت مطلوب ترمينال جديد و پاويون فرودگاه گرگان/ توسعه اپرون فرودگاه در آينده نزديک

رامین آذری مديرکل فرودگاه‌های استان گلستان از پيشرفت ۹۰ درصدی ساخت ترمينال جديد و نيز رشد ۹۳ درصدی احداث ساختمان پاويون فرودگاه گرگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رامین آذری با اعلام این خبر عنوان كرد: عملیات ساخت ترمینال جدید فرودگاه با زیربنای ۹۵۰۰ مترمربع از سال ۹۳ شروع شده و به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است. تاكنون برای این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تكمیل آن به حدود ۸۰  میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

به گفته وی با تکمیل و بهره برداری از ترمینال جدید، ظرفیت پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه گرگان به ۵ میلیون نفر در سال خواهد رسید.

مدیركل فرودگاه های استان گلستان همچنین گفت: احداث ساختمان پاویون فرودگاه گرگان تاكنون ۹۳ درصد پیشرفت داشته و تا دو ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد بود. تاكنون برای این پروژه ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

آذری در ادامه افزود: پروژه ساختمان جدید سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه گرگان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیز آماده تحویل موقت است.

وی همچنین با اشاره به اینكه پروژه نصب سامانه DVOR فرودگاه تکمیل و بهره برداری از آن شروع شده و آماده افتتاح است، افزود: در سال‌های گذشته، طول باند فرودگاه گرگان ۳۰۰ متر افزایش یافت كه استفاده از این ظرفیت به دلیل وجود VOR در راستای باند قابل بهره برداری نبود. با ساخت و بهره برداری از سامانه کمک ناوبری DVOR و جمع آوری ساختمان قدیم VOR، این محدودیت برطرف شده و اكنون پروژه افزایش باند نیز قابل افتتاح و بهره برداری رسمی است.

آذری گفت: امسال نیز فراخوان شناسایی پیمانکار پنج پروژه مهم در فرودگاه گرگان شامل توسعه اپرون(به میزان ۱۵ هزار مترمربع)، احداث منبع بتنی آب، احداث پست برق اضطراری، ایستگاه پمپاژ و شبکه جمع آوری فاضلاب و محوطه سازی را برگزار كرده ایم و تا یك ماه دیگر با انتخاب پیمانکار اجرای این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۳۱ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

آذری با اعلام اینکه مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه ها ۱۴ ماه است، گفت: امیدواریم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته موفق به انجام و تکمیل این پروژه ها در موعد مقرر باشیم و بتوانیم با بهره برداری از این پروژه ها کیفیت خدمات ارائه شده در فرودگاه گرگان را به نحو محسوسی افزایش دهیم.

 

نظر شما