شناسهٔ خبر: 57718 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه ایلام خبر داد:

فرودگاه ايلام به طور رسمی مرز هوايی شناخته شد/ پيشرفت ۴۰ درصدی فاز دوم ساخت ترمينال بين المللی فرودگاه

فرودگاه ایلام مدير فرودگاه ايلام از ثبت رسمی فرودگاه شهدای ايلام به عنوان يک مرز هوايی در نشريه اطلاعات هوانوردی AIP خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علی متانت با اعلام این خبر عنوان كرد: در سال ۹۵ هیات وزیران فرودگاه ایلام را به عنوان فرودگاه مرز هوایی مصوب کرد و از آن زمان تاكنون تمام الزام های لازم شامل تجهیزات فنی و عملیاتی و تسهیلاتی چون گمرك، گذرنامه و بهداشت عمومی را فراهم كرده ایم.

مدیر فرودگاه ایلام افزود: اكنون این فرودگاه به طور رسمی راه مجاز هوایی برای انتقال كالا و مسافر محسوب می شود و می تواند به عنوان کارگو در صادرات و واردات محصولات در استان نقش مهمی ایجاد کند.

متانت با بیان اینكه اکنون بیش از ۷۰ سورتی پروازهفتگی توسط شرکت‎های هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران ایر در فرودگاه ایلام انجام می شود، از پیشرفت ۴۰ درصدی فاز دوم پروژه ساخت ترمینال ترمینال بین المللی فرودگاه با زیربنای ۶۰۰۰ مترمربع خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به پایان رسیده و فاز دوم را از فروردین امسال شروع كرده ایم.

مدیر فرودگاه ایلام از افتتاح ترمینال بین المللی فرودگاه در سال آتی خبر داد و افزود: فاز دوم پروژه ساخت ترمینال بین المللی با بودجه ۱۰۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در حال اجراست و عملیات نازك كاری، پارتیشن بندی، پوشش سقف، پوشش ضد حریق و تاسیسات را شامل می شود.

نظر شما