شناسهٔ خبر: 57740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت انجام می شود؛

افتتاح ۴۲ پروژه عمرانی در استان خراسان رضوی با اعتبار بيش از ۱۱۰۰میلیارد ریال

اخوان عبداللهیان مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تبریك هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت خصوصاً شهید رجایی و شهید باهنر، پروژه‌های قابل افتتاح این اداره كل در هفته دولت را تشریح كرد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اخوان عبداللهیان ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های آماده افتتاح این اداره كل در هفته دولت گفت: در حوزه بازآفرینی شهری ۲۲ پروژه آماده افتتاح است كه از آن جمله می‌توان به ۸ پروژه احداث ساختمان به متراژ ۸ هزار مترمربع با اعتبار ۷۴ هزار و ۱۰۱ میلیون ریال، ۵ پروژه تأمین برق و روشنایی به طول ۷۸ كیلومتر با اعتبار ۱۱۴ هزار و ۹۱ میلیون ریال اشاره كرد.

وی افزود: همچنین ۴ پروژه بهسازی و اجرای شبكه فاضلاب به طول ۵۳.۶ كیلومتر و اعتبار ۱۸۰ هزار و ۷۷ میلیون ریال، ۲ پروژه روشنایی به میزان ۲۳۰۰ چراغ روشنایی با اعتبار ۳۵ هزار و ۸۴۳ میلیون ریال، یك پروژه بهسازی معابر به اعتبار ۵ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، یك پروژه زیباسازی پارك به اعتبار ۳ هزار و  ۳۷۵ میلیون ریال و یك پروژه ساماندهی رودخانه به طول ۵ كیلومتر و اعتبار ۱۴ هزار میلیون ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح این اداره كل در حوزه بازآفرینی شهری در هفته دولت امسال می باشد.

وی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه احداث ساختمان‌های دولتی و تاسیسات عمومی گفت: یك مجتمع فرهنگی هنری به متراژ یك هزار و ۹۵۰ مترمربع و اعتبار ۲۶ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال، یك مركز بهداشتی درمانی به متراژ ۵۲۵ مترمربع و اعتبار ۱۰ هزار و ۶۹۵ میلیون ریال و دو مركز مطالعه و كتابخوانی به متراژ ۵۶۵ مترمربع و اعتبار ۸ هزار و ۶۶۰ میلیون ریال از پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه احداث ساختمان‌های دولتی و تاسیسات عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی هستند.

اخوان عبداللهیان همچنین به پروژه‌های آماده افتتاح مسكن مهر اشاره كرد و گفت: ۱۲ پروژه مسكن مهر به متراژ ۹۵۷ مترمربع و اعتبار ۶۲۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۴ پروژه راه روستایی به طول مجموعاً ۹ كیلومتر و اعتبار ۱۹ هزار میلیون ریال نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینكه برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع یك هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، همچنین به میزان اشتغال زایی پروژه‌های آماده بهره برداری اشاره كرد و گفت: این پروژه‌ها در مجموع یك هزار و ۸۹۱ شغل مستقیم و یك هزار و ۳۳۸ شغل غیرمستقیم ایجاد كرده است.

نظر شما