شناسهٔ خبر: 57767 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به منظور مقابله با حضور پرندگان:

هشت مترسک الکترونيکی در فرودگاه مهرآباد نصب شد

فرودگاه مهرآباد سيستم الکترونيکی دفع پرندگان با حضور امير تسويه‎چی فرمانده پايگاه شکاری ترابری شهيد لشکری و ميرسعيد صفی‌نيا مديرکل فرودگاه مهرآباد به مناسبت هفته دولت در فرودگاه مهرآباد به بهره‎برداری رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، صفی‎نیا در این باره گفت: با توجه به مخاطرات ناشی از وجود پرندگان و حیات وحش در فرودگاه‎ها و ضرورت کنترل مناسب آن به منظور استانداردسازی و ایمنی پروازهای فرودگاه مهرآباد، با کمک مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اقدام به شناسایی و ارزیابی سیستم‎های مختلف کردیم و سرانجام سامانه مورد نظر تهیه و نصب شد.

وی با اشاره به این موضوع که مهرآباد به عنوان فرودگاه پایلوت در اجرای این طرح انتخاب شده است، گفت: این سامانه موسوم به مترسک الکترونیکی، به صورت آزمایشی به تعداد هشت دستگاه در آستانه باند 29L که منطقه تجمع پرندگان است نصب و به بهره برداری آزمایشی رسیده است.

صفی‎نیا افزود: میزان اثربخشی این سامانه مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت و در صورت موفقیت طرح به تعداد زیاد در مهرآباد و دیگر فرودگاه‎های کشور نصب خواهد شد.

نظر شما