شناسهٔ خبر: 57819 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به میزبانی سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفت:

نشست دبيران ستاد اقامه نماز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی

ستاد اقامه نماز نشست دبيران ستاد اقامه نماز، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی به ميزبانی سازمان هواپيمايی کشوری با حضور علی عابدزاده رئيس سازمان و سيد اعلايی معاون وزير راه و رئيس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، در این نشست علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: یكی از وظایف اساسی سازمان در كنار اولویت های ایمنی در پروازها، تسهیل گری است و همواره تلاش می كنیم در همه زمینه های فیزیكی، توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... نیز گام برداریم.

وی افزود: همانگونه كه شاهد بودید در بعضی موارد در خصوص بحث اقامه نماز در پروازها مسائل و بعضا ناراحتی ایجاد می شد اما اكنون این مشكل به حداقل رسیده است.

عابدزاده تصریح كرد: یكی از این مشكلات عمده، محدودیت هایی است كه در فرودگاه و هواپیما با آن مواجه بو ده ایم همچنین به لحاظ مقررات كه خوشبختانه مشكلات در این خصوص به حداقل رسیده و با تدابیر اندیشیده شده به صفر می رسد.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری تاكید كرد فعالان صنعت به لحاظ بنیه دینی و گرایشات عمیق مذهبی نسبت به هرگونه همكاری ممكن دریغ نخواهند كرد.

سید اعلایی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس ستاد اقامه نماز نیز اظهارداشت: اهمیت نماز بر همگان روشن است و موضوع نماز در حوزه هوایی یكی از دغدغه های اساسی ما بوده و از سال ۹۰ كه عهده دار این مسئولیت در وزارت راه و شهرسازی شدم بحث نماز در حوزه های هوایی همواره با مكاتبات به صورت جدی دنبال می شد و خوشبختانه با حمایت و عزم صنعت این مشكل در چند سال گذشته به حداقل رسیده است.

وی افزود: به دلیل وجود دغدغه ای پیرامون تاخیر پروازها به هنگام نماز صبح، با دریافت استفتائات مقام معظم رهبری، احكام نماز در حالت اضطرار در بخشنامه ای برای سازمان  ارسال و به شركت ها ابلاغ و مقرر شد بخشنامه مذكور در اختیار مسافران قرار گیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح كرد: در بحث تجهیز و زیباسازی نمازخانه های فرودگاهها باید گفت انقلاب اساسی رخ داده است در حوزه بنادر، ریلی، جاده ای و هوایی نیز كارهای خوبی انجام صورت گرفته است.

وی افزود: ایستادن مردم برای نماز در بین راهها در كاهش تصادفات جاده نیز تاثیر گذار است كه لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد.

سید اعلایی گفت: هیچ تشكل دینی بالاتر از شورای فرهنگی در سازمان ها وجود ندارد پیشنهاد می كنم این مجموعه به عنوان اتاق فكر در حوزه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و دغدغه های فرهنگی كه در سطح جامعه، وزارت خانه و در حوزه نظام اداری كشور وجود دارد بررسی و به ارائه راهكار بپردازد.

حجت الاسلام حسین زاده دبیر شورای فرهنگی سازمان هواپیمایی كشوری نیز اظهارداشت: در نشستی با مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردی و دبیر انجمن شركت های هواپیمایی مقرر شد در یكی از صفحات مجلات درون پروازی، احكام نماز منتشر و در اختیار مسافران قرار گیرد.

نئیسی دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی نیز اظهارداشت: سازمان هواپیمایی كشوری تاكنون منشا فعالیت بسیار بوده و در خصوص توسعه و فرهنگ ترویج نماز با صدور بخشنامه هایی به ویژه بخشنامه اقامه نماز صبح در پروازها، اقدامات بسیار اساسی انجام داده است.

 

نظر شما