شناسهٔ خبر: 57824 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

جو پایدار تا پایان هفته در اکثر نقاط کشور/ شدت گرفتن توفان شن در شمال سیستان به ویژه زابل

آب و هوا بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، از امروز تا پایان هفته بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و همچنین پیش بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، از امروز تا پایان هفته بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

طی همین مدت در سواحل دریای خزر به خصوص در بعدازظهرها احتمال بارش پراکنده وجود دارد که امروز در ارتفاعات مازندران و گلستان این پدیده رخ خواهد داد و فردا هم در ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و سمنان شاهد این بارش‌های خفیف و پراکنده خواهیم بود.

همچنین از امروز تا پایان هفته در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل بادهای شدید گردوخاک وجود خواهد داشت و از فردا چهارشنبه تا پایان هفته در این منطقه توفان و گردوخاک پیش بینی شده است.

طی امروز و فردا با توجه به افزایش سرعت باد در مرزهای غرب و همچنین جنوب غرب احتمال تشکیل گردوخاک در این مناطق وجود دارد و چهارشنبه قسمت‌های شرقی خلیج فارس در این منطقه مواج و متلاطم خواهد بود.

تهران آسمانی صاف و گاهی وزش باد را امروز تجربه کرد و برای فردا هم همین شرایط انتظار می‌رود.

حداکثر دما امروز در تهران به ۳۵ درجه رسید و پیش‌بینی برای حداقل دمای پایتخت ۲۶ درجه برای فردا صبح است.

از مراکز استان ها اهواز با دمای حداکثری ۴۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و بعد از اهواز شهرهای قم و خرم آباد دمای ۴۰ درجه بالای صفر داشتند و شیراز، یزد و بوشهر هم با دمای ۳۸ درجه بالای صفر دیگر مراکز گرم کشور بودند.

اردبیل هم با دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان گزارش شد.

دمای سه روز آینده مراکز استان‌ها را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

نظر شما