شناسهٔ خبر: 57825 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد؛

ظرفیت‌های قزوین باید شاخص‌سازی شوند/ تاكيد بر استفاده از ظرفيت مسافران عبوری از استان

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی هفته فرهنگی قزوین، سالروز انتخابِ این شهر به عنوان پایتخت صفویان را فرصت بسیار خوبی برای معرفی هر چه بیشتر قزوین دانست و گفت: برای شاخص کردن ظرفیت های استان در کشور، همه دستگاه ها باید همراه باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اشاره به انتخاب شعار قزوینِ شاداب، نزدیکترین مقصد گفت: قزوین نه تنها برای پایتخت نشینان، بلکه برای همه کسانی که می خواهند در منطقه شمال و شمالغرب کشور سفر کنند، شهری بسیار نزدیک است.

وی افزود: قطعا کسانی که از قزوین عبور می کنند، اگر با ظرفیت های بسیار زیاد شهر و استان قزوین در حوزه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، هنری، گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی آشنا باشند، از شهر دیدن کرده و از انواع شیرینی های قزوین به سوغات می برند.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار زیاد در استان گفت: متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم آنچنان که باید و شاید این ظرفیت ها را در کشور شاخص سازی کرده و آنها را تبدیل به نماد و نشانه کنیم.

وی با تاکید برای اینکه جهت تحقق این هدف، باید همه دستگاه ها همراه و همکار شوند، اضافه کرد: این برنامه ریزی و همت در خصوص مجموعه سعدالسلطنه اتفاق افتاد و امروز همه شاهد آثار مثبت آن هستیم.

مسعود حق لطفی با اشاره به آمارهای بسیار قابل توجه تردد از محورهای مواصلاتی استان خاطرنشان کرد: این آمار نشان می دهد که ظرفیت مسافری بسیار بزرگی هر روز از استان ما می گذرد و ما همچنان نتوانستیم از آن به قدر کفایت بهره برداری کنیم.

نظر شما