شناسهٔ خبر: 57857 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مبارک قدم مطرح کرد؛

هیچ مانعی بر سر راه افتتاح راه آهن ارومیه به مراغه وجود ندارد

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اتمام عملیات احداث راه آهن ۱۸۲ کیلومتری ارومیه به مراغه اظهار کرد: با توجه به اهتمام دولت و تزریق منابع مالی لازم و از آن سو تکمیل ایستگاه راه آهن ارومیه به عنوان یکی از بزرگترین ایستگاه‌های کشور، هیج مانعی برای افتتاح این مسیر وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی؛ ابراهیم مبارک قدم در جریان بازدید خبرنگاران در قالب تور خبری از ایستگاه راه آهن ارومیه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر تصریح کرد: ایستگاه راه آهن ارومیه با تملک ۳۰ هکتار زمین و در زیربنای ۱۶ هزار مترمربعی به عنوان یکی از بزرگترین ایستگاه‌های راه آهن در سطح کشور آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی گفت: کمیته تعیین سرعت شرکت راه آهن ایران حداقل و حداکثر سرعت قطار در مسیر ارومیه به مراغه را ۱۰۰ و ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت تعیین کرد که از میانگین سرعت کشوری بالاتر است.

مبارک قدم با اشاره به اینکه تا به امروز برای احداث راه آهن ارومیه به مراغه ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: برآورد شده که برای تکمیل جزئیات و مطالبات پیمانکاران ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یکی از سیاستهای جدی وزارت راه و شهرسازی را توسعه ریلی دانست و گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تاکید بر وجود ایستگاههای راه آهن در داخل محدوده شهری دارد لذا با توجه به اینکه ایستگاه فعلی در فاصله ۴ کیلومتری محدوده شهری قرار دارد مکان یابی و مطالعات احداث ایستگاه راه آهن در داخل شهر ارومیه انجام گرفته است.

ابراهیم مبارک قدم به پرداخت مطالبات کشاورزان حاشیه ایستگاه راه آهن ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: با نظر مساعد سازمان مدیریت و برنامه ریزی و واریز بخشی از مطالبات کشاورزان امیدواریم بخشی از اندک مطالبات باقیمانده نیز به زودی پرداخت شود.

رئیس شورای حمل و نقل آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۵ ایستگاه راه آهن در آذربایجان غربی و ارائه پیشنهاد راه اندازی اداره کل راه آهن در این استان خاطرنشان کرد: استاندار و نمایندگان و مسئولین استانی پیگیر ایجاد اداره کل راه آهن در استان هستند که با نظر مساعد وزیر راه و شهرسازی این درخواست به راه آهن جمهوری اسلامی ایران ارسال شده و امیدواریم با تامین استانداردهای لازم و موافقت این شرکت این مهم تحقق یابد.

وی در ادامه به پرسش های خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر و طرح بازآفرینی پایدار شهری و زیرساخت‌های جاده‌ای پاسخ داد.

نظر شما