شناسهٔ خبر: 57859 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ ضرورت واگذاری فعالیت‌های توسعه‌ای بنادر به بخش خصوصی

اسدالله عباسی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به آنکه بیشتر بنادر کشور به توسعه یافتگی رسیده‌اند، می‌توان با معرفی پتانسیل‌های بندر شهیدبهشتی چابهار، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به سرمایه‌گذاری در این بندر استراتژیک دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجل شورای اسلامی درباره توسعه و سرمایه‌گذاری در بنادر، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه بنادر کشور به خصوص بنادر شمالی گام‌های خوبی برداشته است و این امر سبب رضایت اکثر صاحبان کالا و تجار شده است.

وی تصریح کرد: در مقطع فعلی سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار ضرورت دارد. اگر این بندر توسعه پیدا کند، می‌تواند راهگشای فعالیت تجار و تخلیه و بارگیری کالا باشد. معتقدم با معرفی پتانسیل‌های بندر شهیدبهشتی چابهار می‌توان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به سرمایه‌گذاری در این بندر استراتژیک دعوت و تشویق کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوعی که باید با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد مورد بحث و بررسی قرار گیرد، توسعه تجارت از مناطق آزاد است. ظرفیت های بسیار خوبی در این مناطق وجود دارد اما عدم پرداختن به آن باعث شده، سرمایه گذاران نسبت به مشوق های که در این حوزه ارایه می شود، اطلاعات دقیقی نداشته باشند.

وی گفت: زمانیکه فعالیت ها به بخش خصوصی سپرده شود، آنها با سرعت بیشتری برنامه‌های توسعه‌ای را اجرا می‌کنند. بدین جهت یکی از کارهای که سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند دنبال کند، واگذاری امور به بخش خصوصی است.

عباسی با بیان اینکه یکی از بخش های که می تواندمشکل اشتغال کشور را حل کند، بنادر است، افزود: بنادر پتانسیل خوبی در اشتغالزایی دارند از این رو نباید از توسعه بنادر غافل شد.

وی در ادامه به بندر سنگاپور اشاره و خاطرنشان کرد: بندر سنگاپور، باعث شده این کشور با سرعت رشد پیدا کند. حجم و تخلیه و بارگیری کالا در این بندر هر ساله روند رو به رشدی دارد. با الگو گرفتن از این بنادر می‌توان بنادر جنوبی و شمالی کشور را توسعه داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی باید جدی گرفته شود و طی فراخوان‌های از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد، اظهار کرد: شرکت‌های خصوصی اگر از سرمایه‌گذاری خود اطمینان پیدا کنند، فرصت سرمایه‌گذاری در بنادر را از دست نمی‌دهند.

نظر شما