شناسهٔ خبر: 57872 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه تعامل و همکاری بین اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، شهرداری و شورای شهر جیرفت

جلسه در راستای تعامل و همکاری بیشتر بین اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان و شهرداری و شورای شهر برای حل مشکلات شهری جیرفت، نشستی در جیرفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، در راستای تعامل و همکاری بیشتر بین اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان و شهرداری و شورای شهربرای حل مشکلات شهری جیرفت، نشستی برگزار شد.

در این نشست که ساردوئی مدیر کل، مدیر و کارکنان املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر جیرفت حضور داشتند بر تعامل بین اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان و شهرداری برای حل مشکلات شهری تأکید شد.

محمد ساردوئی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری دارای وجه اشتراک زیادی در زمینه خدمت رسانی عمرانی و آبادانی شهر دارند گفت: اداره کل راه و شهرسازی آمادگی هر گونه همکاری با شهرداری های منطقه در جهت توسعه، عمران و آبادانی شهر دارد تا موجبات رفاه و آسایش همشهریان و رفع مشکلات آنها فراهم گردد.

نعمت الله حسین زاده در ادامه جلسه عنوان کرد: از جمله مشکلات عمده شهر پایین بودن سرانه فضای سبز و مشکل اراضی که توسط شهرداری در سنوات قبل واگذارشده  و فاقد سند می‌باشند.

سپس محمد مهدی رودباری مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان و کارشناسان حقوقی چندین پیشنهاد در راستای حل مشکلات مطرح شده ارائه کردند و به بررسی آنها پرداختند.

محمد ساردوئی در ادامه گفت: در جهت حل مشکل کمبود فضای سبز در سطح شهر جلسه ای جداگانه با حضور مدیر و کارشناسان شهرسازی و معماری این اداره کل برگزار گردد تا مکان های با کاربری سبز در طرح مصوب شهری  جهت احداث پارک و فضای سبز مورد بررسی قرار گیرند.

در نهایت و پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید بر اساس تبصره ۶ ماده واحده قانون نحوه تقویم ابنیه املاک واراضی مورد نیاز شهرداری مشکل تمامی اراضی واگذاری گذشته شهرداری جیرفت مرتفع و ملاک عمل برای آن صورتجلسه تنظیمی آتی قلمداد  شد و نیز این قبیل جلسات در جهت رفع اختلافات بین اداره کل راه و شهرسازی  و شهرداری و پیشرفت و آبادانی شهر  به طور مستمر تشکیل گردد.

نظر شما