شناسهٔ خبر: 57880 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نفیسی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

بررسی چالش‌های پایانه‌های مرزی در دوران تحریم با برگزاری جلسات منطقه‌ای

رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برگزاری جلسات منطقه‌ای با هدف بررسی چالش‌های پایانه‌های مرزی در دوران تحریم‌ با حضور مدیران و نمایندگان بخش خصوصی هر منطقه خبر داد.

رضا نفیسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص مدیریت پایانه‌های مرزی کشور اظهار داشت: در همین راستا نشست‌های منطقه‌ای مد نظر قرار گرفت که اولین نشست نیز با حضور مدیران پایانه‌ها و بخش خصوصی شامل نمایندگان انجم شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و اتاق بازرگانی در شمال شرق کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسات اثرات تحریم‌های خسمانه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش حمل‌و‌نقل جاده ای مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا راهکارهای لازم برای توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه و تسهیل تردد ناوگان باری اتخاذ شود.

حمایت سازمان از طرح‌ پیشنهادی بخش خصوصی منطقه شمال شرق

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از حمایت سازمان نسبت به طرح‌های پیشنهادی بخش خصوصی طی برگزاری این جلسات خبر داد و گفت: به طور مثال یکی از پیشنهادات استفاده از مسیر‌‌های جایگزین مانند اتصال بندر امیرآباد و انزلی به بندر اکتائو بود که بخش خصوصی ایران نسبت به واردات کشتی‌های رو-رو برای جابجایی کامیون‌های ترانزیتی اعلام آمادگی کرد.

نفیسی  در ادامه بیان داشت: آمادگی لازم برای ارائه تخفیف به ناوگان عبوری با هدف فعال‌سازی مسیر پیشنهادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسائل فوق‌الذکر در جلسه مشترک با مقامات قزاقستان به منظور عملیاتی شدن مسیر مذکور مورد تاکید قرار خواهد گرفت تا بخشی از ناوگان بین‌المللی عبوری از مسیر ترکمنستان از این مسیر جابجا شوند.  

راه‌اندازی مسیر جدید ترانزیتی بین ایران و افغانستان بررسی می‌شود

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیشنهادات دیگر را فعال کردن مسیر اسلام قلعه به هرات عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی این مسیر طی برگزاری جلسات مشترک با مقامات کشور افغانستان در هفته‌های پیش‌رو مورد برسی قرار خواهد گرفت.

نفیسی از احتمال برگزاری نشست منطقه‌ای غرب کشوردر دو بخش جداگانه با توجه به اهمیت پایانه مرزی بازرگان با کشور ترکیه خبر داد و گفت: در این جلسات مسائل و مشکلات مربوط به ورود و خرو ج کالا که با حضور مدیران پایانه‌های مرزی بازرگان و لطف‌آباد   تا مورد بررسی قرار گیرند .

نظر شما