شناسهٔ خبر: 57881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بیست و یکمین جشنواره استانی شهید رجایی و برای دومین سال متوالی؛

اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دستگاه برتر در شاخص اقتصاد مقاومتی شد

مراسم اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بیست و یکمین جشنواره استانی شهید رجایی در حوزه شاخص های اختصاصی به عنوان دستگاه برتر در شاخص اقتصاد مقاومتی مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، با هدف معرفی برترین‌ دستگاه‌های های اجرایی به لحاظ ارزیابی عملکرد سال ۹۶، بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های مختلف در سالن همایش های شرکت گاز بندرعباس برگزار و ‌دستگاه های برگزیده در شاخص های مختلف، معرفی و تجلیل شدند.

بر همین اساس، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حوزه شاخص های اختصاصی حائز رتبه برتر شد و به عنوان دستگاه برگزیده در راستای اجرای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ مورد تجلیل قرار گرفت.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در آیین اختتامیه این جشنواره که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه هفتم شهریورماه) برگزار شد، لوح تقدیر خود را از دکتر فریدون همتی، استاندار و رئیس جشنواره شهید رجایی در استان هرمزگان دریافت کرد.

گفتنی است، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان طی یکسال گذشته در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و به منظور توسعه گردشگری دریایی در سواحل و جزایر خلیج فارس و دریای عمان با ایجاد رمپ ها و اسکله های گردشگری استاندارد و همچنین نصب تجهیزات ارتباطات رادیویی در مناطق گردشگری قدم های موثری را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای ساحل نشینان و ساکنان جزایر برداشته است.

عفیفی پور در حاشیه این مراسم با اشاره به تدوین بسته توسعه گردشگری دریایی در استان توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: در قالب این بسته، سه بخش ساخت و نصب تجهیزات فنی، اقدامات عمرانی و همچنین توسعه دریایی و شناورها در نظر گرفته شد. همچنین فهرست کاملی از نیازمندی‌ها در این رابطه احصا شامل نصب اسکله شناور، احداث سایبان، تأمین روشنایی، تجهیزات ارتباطات رادیویی، سامانه اطفای حریق، تعیین مسیر تردد و همچنین انجام لایروبی احصا شده است.

وی از شناسایی و جانمایی ۱۳ بندر و اسکله گردشگری در این استان خبر داد و افزود: لافت قدیم، کندالو، طبل، سهیلی، گورزین و شیب دراز در جزیره قشم، جزیره هنگام، شیو و تبن در شهرستان پارسیان، تیاب در شهرستان میناب، خور آذینی در شهرستان سیریک، خور خلاصی در شهرستان جاسک و جنگل حرا در بندرخمیر به‌عنوان مناطق سیزده‌گانه‌ای محسوب می‌شود که تاکنون اقداماتی برای ایجاد اسکله‌ها و بندرگاه‌های استاندارد گردشگری عملیاتی شده و یا در حال مطالعه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تشریح اقدامات مربوط به عملیات توسعه و تجهیز این بنادر و اسکله‌ها، گفت: مطالعات مربوط به آبنگاری(هیدروگرافی) در این مناطق به انجام رسیده و تاکنون اسکله‌های فلزی شناور در پنج منطقه شامل خور آذینی، جزیره هنگام، روستاهای ساحلی کندالو، گورزین و شیب دراز جزیره قشم نصب و مناطق دیگری از جمله سهیلی و طبل به تجهیزات رادیویی و مخابرات دریایی مجهز شده است.

عفیفی پور اضافه کرد: نصب چراغ‌های دریایی و بیکن در بنادر شیو و کندالو و همچنین نصب بویه در بندرگاه جزیره هنگام و روستای کندالو از دیگر اقداماتی است که تاکنون عملیاتی شده و نصب اسکله شناور در روستای ساحلی شیو در شهرستان پارسیان نیز در دستور کار قرار دارد.

یادآور می شود، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان سال گذشته نیز در همین شاخص به عنوان دستگاه برتر مورد تقدیر قرار گرفته و از عفیفی پور به عنوان مدیر دستگاه اجرایی برتر تجلیل شده بود.
لازم به ذکر است، در بخشی دیگری از این جشنواره، "سید مهدی طباطبایی فرد" رییس اداره ثبت شناوران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به عنوان کارمند نمونه دولت در استان هرمزگان معرفی شد و لوح تقدیر خود را از دستان استاندار دریافت کرد.

نظر شما