شناسهٔ خبر: 57895 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح ۳۵۰۰ میلیارد ریال پروژه راهداری در هفته دولت

حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در طول هفته دولت امسال، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح های مربوط به حوزه راهداری در کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا که برای بازدید از چند طرح راهداری به مشهد سفر کرده افزود: این طرح ها در قالب روکش آسفالت جاده ها، افتتاح مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، ساختمان های پلیس راه، روشنایی و بهسازی راه ها و پل ها در مناطق مختلف کشور اجرا شدند.

وی به سهم ۹۰ درصدی جاده ها در ایران در جا به جایی بار و مسافر اشاره و بیان کرد: وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارتقا کیفیت و رفت و آمد ایمن در جاده های کشور است و طرح های افتتاح شده نیز در همین چارچوب اجرا و بهره برداری شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: روزانه به طور متوسط هشت میلیون سفر در طول ۲۳۰هزار کیلومتر راه های کشور انجام می شود که ۶۰۰ هزار مورد سهم خودروهای سنگین اعم از کامیون و اتوبوس است؛ این آمار نشانگر اهمیت اقدامات سازمان راهداری و لزوم توجه بیشتر این سازمان به ناوگان حمل و نقل جاده ای است.

وی همچنین شمار ناوگان باری و مسافری حمل و نقل جاده ای را در ایران به ترتیب ۳۴۰ هزار و ۱۵ هزار دستگاه کامیون و اتوبوس اعلام کرد.

نظر شما