شناسهٔ خبر: 57948 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد:

بنادر کشور در مسیر رشد قرار دارند/ بخش خصوصی مکمل سازمان بنادر است

بندر چابهار یک کارشناس اقتصادی گفت: با حضور سرمایه گذاران داخلی در بنادر کشور می توان سرمایه گذاران خارجی را برای توسعه بنادر کشور، جذب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و کشتیرانی، مهدی تقوی درباره توسعه بنادر کشور و اینکه چه راهکارهای برای سرعت دهی در این بخش وجود دارد افزود: بنادر کشور در مقایسه با سایر بخش ها روند توسعه ای مناسبی دارد که بخشی از این امر به فعالیت بین اللملی آنها بر می گردد.

وی تصریح کرد: وقتی مجموعه ای به صورت بین المللی فعالیت می کند و عضو کنوانسیون مختلف جهانی است باعث می شود فعالیت و دید آن در مقایسه با مجموعه های که تنها نگاه داخلی دارند، بهتر باشد.

تقوی اذعان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی راه طولانی برای گسترش فعالیت خود دارد اما این امر زمانی محقق می شود که سرمایه گذاران داخلی با اشتیاق بیشتری وارد بندر کشور شوند. حضور سرمایه گذاران داخلی در بنادر مشوق خوبی برای سرمایه گذار خارجی است. چرا که آنها اطمینان پیدا می کنند، فعالیت در بخش های مختلف بنادر چه پسکرانه و چه تجهیزات بندری سودده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران از دولت توقعاتی دارند که در تمام کشورها جزو بدیهی های سرمایه گذاری است، گفت: اولین نکته پذیرفتن ریسک سرمایه گذاری توسط دولت است. سرمایه گذار باید بداند که مورد حمایت دولت اش قرار می گیرد و رقیب بخش دولتی نیست. متاسفانه بخش خصوصی همواره این نگرانی را دارد که دولت رقیب سرسخت او است و نمی تواند با او رقابت کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه سازمان بنادر برای حضور بخش خصوصی در بنادر شرایط را تسهیل کرده و مشوق های خوبی در نظر گرفته است، اظهار داشت: سازمان های که در ارایه مجوز به سرمایه گذاران بنادر اقدام می کنند باید همراهی های خود را افزایش دهند از جمله آن مجموعه ها، سازمان امور مالیاتی است.

وی گفت: بنادر کشور در مسیر رشد قرار گرفته اند و این موضوع مشهود است. سازمان بنادر باید به سرمایه گذار به عنوان یک مکمل نگاه کند که خوشبختانه چنین امری هم اتفاق افتاده است.

تقوی افزود: سرعت سرمایه گذاری با تسهیل قوانین افزایش پیدا می کند و از طرفی سرمایه گذار درگیر سیستم های خسته کننده بروکراسی نمی شود.

نظر شما