شناسهٔ خبر: 57956 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی استان اردبیل خبر داد:

پروژه خلخال -  اسالم افتتاح می‌شود/ بهره‌برداری باند دوم محور اردبیل به سرچم

مصاحبه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه خلخال -  اسالم که آرزوی دیرینه مردم  منطقه است، به زودی افتتاح می‌شود همچنین اجرای ۵ کیلومتر از پروژه باند دوم محور اردبیل به سرچم نیز به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه وشهرسازی این استان در برنامه تلویزیونی که به مناسبت هفته دولت تهیه شده بود، گفت: اعتبارات پروژه های راه استان نسبت به سال گذشته بین ۳ تا ۴ برابر افزایش داشته است.  اگر تخصیص هم همانقدر افزایش یابد تحول اساسی در بحث راه خواهیم داشت.

وی افزود: ساخت دو پروژه بیمارستان ۲۵۸ تختخوابی نجف زاده اردبیل و بیمارستان ۸۰ تختخوابی طرح توسعه مشگین شهر هم اکنون در استان فعال است، ضمنا ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس آباد به اتمام رسیده در صورت تجهیز آن توسط دستگاه بهره بردار قابل استفاده مردم خواهد بود.

حیدری اضافه کرد: مهم ترین پروژه ای که امسال به پیوست یک قانون بودجه هم رفته، اجرای پروژه باند دوم اردبیل به سرچم است. تا کنون ۵ کیلومتر از بزرگراه اتمام یافته و بهره برداری شده و زیر بار ترافیک رفته است. پروژه مهم دیگر عملیات اجرایی راه اصلی کلور- درام می باشد که نزدیک ۱۹ میلیارد تومان اعتبار دارد و ۷۵ درصد آن نیز ابلاغ شده و فعال است. همچنین پروژه خلخال -  اسالم که آرزوی دیرینه مردم  منطقه است و بزودی تحویل مردم خواهد شد.

این مدیر استانی توضیح داد: پروژه ای که در بحث ورود گردشگر نقش مهمی داشته است پروژه راه  شال – ماجولان – ماسوله  در محور خلخال به ماسوله  می باشد. ما این پروژه را از سال گذشته آغاز و تمامی ۱۵ کیلومتر باقی مانده را به پیمانکار واگذار کردیم  و نزدیک ۵ کیلومتر آن آماده اسفالت ریزی است و در این هفته عملیات اسفالت ریزی شروع می شود ما تمامی تلاش خودمان را می کنیم که امسال محور شال – ماجولان- ماسوله را در حوزه استان اردبیل  تمام کنیم و تحویل مردم عزیز منطقه بدهیم پروژه راه نقش اساسی در ورود گردشگر و سرمایه گذار به استان دارد.

وی در ادامه افزود: پروژه دیگر باند دوم اردبیل -  مشگین شهر – اهر می باشد که این پروژه با تمامی مشکلات مالی که دارد و بدهی آن به پیمانکار  بالای سی میلیارد تومان می رسد،  به هیچ عنوان تعطیل نشده و فعال است. برنامه ما این است که حداقل امسال بتوانیم ۲۵ کیلومتر از این پروژه را به اتمام برسانیم. هم اکنون در حدود ۸ کیلومتر از این پروژه به اتمام رسیده است و ۵ کیلومتر آن نیز زیر ترافیک رفته است این مسیر جزء مسیرهای پرخطر و تصادف پذیر بود که با زیر بار ترافیک  رفتن این مسیر در چهل و پنج روز اخیر هیچ تصادفی در منطقه گزارش نشده است

حیدری در خصوص مسکن مهر گفت: ما  در حدود ۴۱ هزار مسکن مهر در استان داریم که ۳۹ هزار واحد آن افتتاح شده و در حدود ۲ هزار واحد آن در استان  نیز باقی مانده، در حال حاضر ۱۰۰۰ واحد آماده افتتاح  به مردم واگذار شده است. من معتقدم اگر پروژه ای کامل نباشد، از جمله آماده سازی، محوطه سازی، آب و برق ، گاز ، اسانسور واحدها نباید به مردم تحویل داده شود، بنابر این سعی کرده ایم بعد از کامل شدن پروژه ها آن را تحویل متقاضیان بدهیم. از ۱۰۰۰ واحد بعدی نیز ۶۰۰ واحد با پیمانکار اختلاف داشتیم که این اختلاف با همکاری دادگستری حل شد و ما  پیمانکار جدیدی با آگهی مناقصه انتخاب و عملیات اجرایی پروژه مجددا شروع به کار شد و تا پایان امسال افتتاح می شود./

نظر شما