شناسهٔ خبر: 57978 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‎های خراسان رضوی خبر داد:

آغاز بهره‎برداری از طرح توسعه آتشنشانی و هدايت زمينی فرودگاه مشهد

آتش‌نشانی مشهد مديرکل فرودگاه‎های استان خراسان رضوی از آغاز بهره‎برداری از پروژه‎های طرح توسعه آتشنشانی و هدايت زمينی هواپيما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎ عمومی فرودگاه‎های استان خراسان رضوی، محمدباقر قاسم‎زاده گفت: این طرح توسعه شامل مواردی چون اجرای عملیات تعریض جاده دسترسی به باند جهت تسریع و تسهیل مانور خودروهای آتشنشانی، فراهم‎سازی بسترهای سیمیلاتور دود، اتک و دمو به مجموع ابعاد ۲۵۰ مترمربع، تأسیس منبع و پمپ ذخیره آب دوم به ابعاد ۴۰۰ مترمکعب و گنجایش ۴۰۰ هزار لیتر آب جهت بک آپ و شارژ خودروهای آتشنشانی در زمان نیاز، ساخت و تجهیز یک دهنه سوله برای خودروهای فوم پاش روی باند و اجرای آسفالت به ابعاد ۱۸۰۰ مترمربع مجموع جاده دسترسی و محاوط اداره آتشنشانی و ایمنی زمینی، است که مورد بهره‎برداری قرار گرفته‎اند.

وی با اشاره به حضور حمید حاجی‎بیگی، مدیرکل آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما، از این اداره کل برای همکاری و پیگیری در اجرای طرح توسعه قدردانی کرد.

گفتنی است؛ فرودگاه مشهد دومین فرودگاه پر ترافیک کشور در پروازهای داخلی پس از فرودگاه مهرآباد است و توسعه و به‎روزرسانی تجهیزات و امکانات آتشنشانی و ایمنی زمینی آن، نقش زیادی در افزایش ایمنی پروازهای آن دارد.

نظر شما