شناسهٔ خبر: 58011 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت صورت گرفت :

بهره‌برداری از پروژه‌های روبنایی شهر جدید امیرکبیر

شهر جدید امیرکبیر تعدادی از پروژه های روبنایی شهر جدید امیرکبیر همزمان با هفته دولت با حضور عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید پروژه های روبنایی افتتاح شده در شهر جدید امیرکبیر شامل ساختمان آتشنشانی، ساختمان درمانگاه دکتر، بازارچه ایرانی اسلامی، مدرسه ۶ کلاسه و کلانتری با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان می باشند.
پس از آئین افتتاح زهره داودپور از واحدهای مسکن مهر ویلایی سایت ۵۳ هکتاری شهر جدید امیرکبیر نیز بازدید کرد.

گفتنی است شهر جدید امیرکبیر در بخش مرکزی شهرستان اراک در ۳۵ کیلومتری شمال شرق اراک و بزرگراه قم ـ اراک (معصومیه) واقع شده است. محدوده قانونی شهر جدید امیرکبیر بر اساس طرح جامع مصوب ۱۶۰۰ هکتار است و حریم شهر نیز برابر طرح فوق ۱۰هزار هکتار می باشد. پیش بینی کلیه سرانه ها و استانداردهای شهرسازی برای افق جمعیت ۱۰۰ هزار نفر محاسبه گردیده و افق طرح سال ۱۴۰۵ می باشد.

اراضی شهر جدید امیرکبیر به لحاظ همجواری با راه های اصلی به گونه ای که از سمت جنوب به محور اراک ـ قم و از سمت شمال به خط راه آهن سراسری تهران ـ جنوب محدود می شود. جاذبه های طبیعی منحصر به فرد منطقه مانند منطقه حفاظت شده هفتاد قله به عنوان تنها ذخیره ناحیه به فاصله دو کیلومتری، دارای توان بالایی از نظر اکوتوریسم بوده، بنحوی که امکان بهره گیری اقتصادی از پتانسیل های فوق را برای شهر میسر می کند.در شمال شهر جدید امیرکبیر وجود تپه قاش سبز با وسعت حدود۵۵۰ هکتار دید مناسب به اراضی اطراف می دهد، بطوریکه خود تپه نیز در معرض دید اطراف به خصوص عابرین از جاده ترانزیت قرار دارد. بر این اساس و با توجه به مشخصات مذکور می تواند به مجموعه توریستی، پذیرایی، ورزشی تبدیل شود.

از دیگر مزایای اراضی شهر می توان به وجود اراضی کشاورزی در جنوب آن همجوار با روستای ابراهیم آباد اشاره کرد که با ایجاد امکانات لازم جهت کشت گلخانه ای و استقرار صنایع پاک جنبی زمینه استقرار واحدهایی که با مواد اولیه کشاورزی سرو کار دارند را فراهم می کند./

نظر شما