شناسهٔ خبر: 58025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم کلنگ زنی تقاطع دهنو به قلعه قاضی صورت گرفت؛

حمایت نماینده هرمزگان درمجلس از اقدامات جاده‌ای در استان

جلسه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از پروژه های راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان هاشمی تختی ظهر امروز شنبه دهم شهریور ماه ۹۷ در خصوص هماهنگی جهت مراسم كلنگ زنی تقاطع دهنو به قلعه قاضی با داریوش باقر جوان مدیركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان دیدار و به بحث وتبادل نظر پیرامون این پروژه پرداخت .

هاشمی تختی  گفت : دهستان قلعه قاضی یکی از دهستان‌های بخش قلعه قاضی شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان در جنوب ایران است كه یكی از چهار تقاطع خطرناک در حوزه شهرستان بندرعباس میباشد كه ان شاء الله با زدن كلنگ این تقاطع به یاری اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان مشكل مردمان این روستاها مرتفع  و خطر كمتری جان این مردم را تهدید خواهد كرد

داریوش باقر جوان با بیان اینكه حمل و نقل و ایمنی آن نقش مهم و ارزنده‌ای در عرصه های اقتصادی و اجتماعی دارد،گفت : گفت: برای تامین ایمنی راه ها و امنیت جانی مردم، روسای ادارات  راهداری وحمل ونقل جاده‌ای  هر شهرستان باید به موقع در راه های شریانی حوزه های مربوط به خود حضور داشته و با دقت بیشتری این مسیرها را رصد کنند .

مدیركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان دراین نشست  افزود  : در ایران كه بیشتر حمل و نقل ها به صورت زمینی انجام می شود بحث ایمنی راه از نقش مهمی برخوردار است. ایمن سازی راه ها در كاهش تصادفات بسیار موثر است و با این كار قطعا می توان میزان خسارت مالی و تلفات انسانی در سطح جاده ها را به حداقل رساند. برنامه‌های توسعه روستایی جزئی از برنامه‌های توسعه هر كشور محسوب می‌شوند كه برای دگرگون‌سازی ساخت اجتماعی-اقتصادی جامعه روستایی بكار می‌روند. اینگونه برنامه‌ها را كه دولت‌ها و یا عاملان آنان در مناطق روستایی پیاده می‌كنند، دگرگونی اجتماعی براساس طرح و نقشه نیز می‌گویند. این امر در میان كشورهای جهان سوم كه دولت‌ها نقش اساسی در تجدید ساختار جامعه به منظور هماهنگی با اهداف سیاسی و اقتصادی خاصی به عهده دارند، مورد پیدا می‌كند. از سوی دیگر توسعه روستایی را می‌توان عاملی در بهبود شرایط زندگی افراد متعلق به قشر كم‌درآمد ساكن روستا و خودكفاسازی آنان در روند توسعه كلان كشور دانست.

درپایان دیدار  نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از تعامل وهمدلی اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای تقدیر وتشكر نمود .

نظر شما