شناسهٔ خبر: 58026 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید هیأت آذربایجانی از بنادر شمالی ایران صورت می‌گیرد؛

توسعه همکاری‌های بندری ایران و آذربایجان/ استفاده از تجربیات دریایی و بندری آذربایجان در زمینه توسعه اسکله رو رو ریلی

پرچم هیأت آذربایجانی با هدف بررسی پتانسیل و ظرفیت‌های بنادر شمالی کشور وارد ایران شدند و طی ۴ روز از بنادر استان گیلان، مازندران و امیرآباد بازدید می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هیأت آذربایجانی که به دعوت محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به ایران آمدند، قرار است از بنادر شمالی کشور بازدید کنند.

هیأت آذربایجانی در نشست مشترک با مدیران بنادر و مسولان استانی گیلان، مازندران و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از نزدیک با توانمندی های عملیاتی و ظرفیت های توسعه ای بنادر آشنا خواهند شد.

 طالح محمد زیادف؛ مدیر بنادر آذربایجان، مفتون قربان عباس اف؛ قائم مقام مدیر بنادر آذربایجان و رافائل میرداداش میرغلاف اف؛ مشاور ارشد مدیر بنادر آذربایجان در راس هیأت آذربایجانی هستند.

هیأت آذربایجانی با هدف توسعه همکاری‌ها و افزایش تجارت بین دو کشور از بنادر شمالی ایران بازدید می‌کنند.

بنابر اعلام اداره کل موافقت‌نامه‌ها و توسعه بازار، هیات آذربایجانی در سفر ۴ روزه خود از ایران، از ظرفیت‌های توسعه‌ای و توانمندی‌های عملکردی بنادر ایران در سواحل خزر آشنا خواهند شد .

بر اساس این گزارش، بخش دریایی و بندری کشور آذربایجان سابقه بسیار خوبی در حوزه ساخت و توسعه اسکله رو _ رو ریلی دارد که مقرر شد در نشست‌های کاری از تجربیات و ظرفیت‌های فکری آنها برای ارتقای بنادر ایران در این زمینه استفاده شود.

بازدید مقام عالی بندری و دریایی کشور آذربایجان از بنادر ایرانی حاشیه خزر در حالی انجام می گیرد که رژیم حقوقی دریای خزر اخیرا با امضای روسای جمهوری ۵ کشور ساحلی این دریا رسیده است .

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در جمهوری آذربایجان ۵ بندر و پایانه باکو، هوسان، دیوبندی، سنگچال و آلات فعالیت دارند که  بر اساس برنامه توسعه ای این کشور، توان عملیاتی بنادر آذربایجان تا پایان سال ۲۰۱۸ به میزان ۵۹ میلیون تن افزایش می یابد و برای سال ۲۰۲۰ به ۷۶ میلیون تن خواهد رسید.

نظر شما