شناسهٔ خبر: 58033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی راه‌های روستایی لرستان به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

جاده روستایی معاون فنی و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: طول راه‌های روستایی در استان زیاد و تراکم جمعیتی کمتر است و حدود ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های روستایی لرستان مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان لرستان، صادق مریدی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی محور چهار خطه خرم آباد به نورآباد گفت: امسال ۵۰ کیلومتر راه اصلی را تحویل می‌دهیم که این راه‌ها مربوط به همه شهرستان‌های استان است.

وی گفت: طول راه‌های روستایی که بناست بهسازی شوند ۱۵۰ کیلومتر است.

معاون راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: طول راه‌های روستایی بیشتر و تراکم جمعیتی کمتری وجود دارد و این یکی از مشکلات ماست.

مریدی اضافه کرد: با توجه به درصد بهره‌مندی از آسفالت در شهرستان‌های دلفان، الیگودرز و کوهدشت کمبود داریم و باید بتوانیم درصد بهره‌مندی را بالاتر ببریم.

وی عنوان کرد: در نورآباد ۸۶ درصد جمعیت روستایی از آسفالت بهره‌مند است، مشکلی که وجود دارد این است که تراکم جمعیتی کم و تعداد روستاها زیاد بوده و این موضوع بهره‌مندی از لحاظ راه‌ها را پایین آورده است.

معاون راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: البته وضعیت کوهدشت پایین‌تر از مابقی شهرستان‌هاست که تلاش خواهیم کرد این مهم نیز به انجام برسد.

مریدی با اشاره به اینکه بهسازی راه‌های روستایی بستگی به نوع راه دارد، بیان کرد: برای احداث هر کیلومتری بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است یعنی بین ۳۵ تا۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی استان نیاز است./

نظر شما