شناسهٔ خبر: 58034 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن نیا مطرح کرد؛

کمبود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک در ناوگان جاده‌ای کشور/ وزارت صمت در تأمین لاستیک‌ها همکاری نمی‌کند

لاستیک رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از کمبود شدید ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک در بخش کامیون خبر داد و گفت: متأسفانه وزارت صمت در این بخش همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی از کمبود شدید لاستیک برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به ویژه کامیون‌ها خبر داد و گفت: هم‌اکنون ناوگان جاده‌ای نیازمند ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک است که متأسفانه در این بخش وزارت صمت همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تاکنون چندین جلسه با معاونان و روسای وزارت صمت برگزار  و نیاز خود را به آنها اعلام کرده‌ایم، اما تا به امروز به درخواست ما رسیدگی نشده است.

حسن‌نیا اظهار کرد: چند ماه پیش تعدادی نمایندگی  عرضه لاستیک در شرکت‌های حمل و نقلی  تأسیس شد، اما این نمایندگی‌ها  تنها کمتر از ۱۰ درصد از  لاستیک مورد نیاز دراین بخش را تامین کردند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه هم‌اکنون بزرگترین مشکل رانندگان کامیون نبود لاستیک است، افزود: کمبود لوازم یدکی خودرو از جمله روغن و یا سایر قطعات یدکی مورد درخواست رانندگان است، اما به دلیل آنکه استهلاک لاستیک در جاده‌ها بسیار زیاد است، بنابراین ضرورت تامین لاستیک بیش از سایر قطعات است.

وی تصریح کرد: ۳۴۰ هزار کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس در جاده‌های کشور روزانه در حال رفت و آمد هستند، بنابراین اگر مشکلی در این بخش ایجاد شود، بخش حمل و نقل جاده‌ای به طور کامل به خواب خواهد رفت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد حذف واسطه‌ها در شرکت‌های حمل و نقلی گفت: با راه‌اندازی سامانه جدید و رصد روزانه جابجایی بار کامیون‌ها واسطه‌ها و دلالان از این بخش در حال حذف شدن هستند.

حسن‌نیا در پایان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مشکل لاستیک در بخش ناوگان جاده‌ای نسبت به سایر بخش‌ها بسیار حادتر است.

نظر شما