شناسهٔ خبر: 58041 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

رشد ابر و بارش باران طی سه روز آینده در نیمه شمالی کشور/ کاهش شدت توفان شن در زابل

آب و هوا مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، ارتفاعات البرز مرکزی امروز در مازندران، تهران و غرب گلستان رشد ابر و در ساعات بعدازظهر وزش باد، رگبار باران گاهی رعد و برق را شاهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش بینی کلی براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری و همچنین مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، ارتفاعات البرز مرکزی امروز در مازندران، تهران و غرب گلستان رشد ابر و در ساعات بعدازظهر وزش باد، رگبار باران گاهی رعد و برق را شاهد بود.  

در این خصوص دوشنبه و سه شنبه بعدازظهرها شمال آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل و رگبار باران، گاهی رعدوبرق همراه با وزش باد را تجربه خواهند کرد.

همچنین برای ارتفاعات البرز مرکزی طی همین مدت در مازندران، ارتفاعات شمال شرق تهران، غرب گلستان و ارتفاعات سمنان بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ارتفاعات زاگرس جنوبی در برخی نقاط استان فارس و هرمزگان شاهد افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار باران خواهد بود و در ادامه بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل تا ظهر فردا تداوم باد شدید و گردوخاک را شاهد خواهیم بود اما طی روزهای آینده از میزان سرعت وزش باد در این مناطق کاسته می شود.

در سایر مناطق کشور طی این مدت آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

تهران امروز بیشینه دمای ۳۱ درجه را تجربه کرد و آسمانی ابری در بعضی اوقات در بعدازظهرها را در پایتخت شاهد بودیم و انتظار می رود در سه روز آینده شرایط جوی به همین نحو سپری شود.

دمای سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما