شناسهٔ خبر: 5805 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نوروزی از فعالیت‌های دستگا‌ه‌های مختلف در ایام نوروز تشکر کرد

تقدیر نماینده مجلس از عملکرد به‌موقع وزارت راه و شهرسازی در کاهش تصادفات و ترافیک جاده‌ای

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد‌کتول در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد دستگا‌ه‌های مسئول در ایام نوروزی٬ گفت: علت اصلی کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای اطلاع‌رسانی به موقع٬ وسیع و مناسب و قابل اتکای دستگاه‌های مختلف به ویژه وزارت راه و شهرسازی بود.

رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت راه‌های کشور و آمار کاهش تصادفات نوروزی٬ گفت: علت اصلی کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای اطلاع‌رسانی به موقع٬ وسیع٬ مناسب و دقیق دستگاه‌های مختلف به ویژه وزارت راه و شهرسازی بود.

نماینده مردم علی‌آباد‌کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعات بالای مردمی به سامانه www.۱۴۱.ir ٬ از اینکه این سامانه علاوه بر نمایش اطلاعات و وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها٬ از طریق دوربین‌ها تصاویر جاده‌های کشور را به صورت به‌لحظه در اختیار مردم قرار می‌دهد٬ تشکر کرد.

نوروزی٬ با بیان اینکه نوروز امسال اطلاع رسانی‌ها به قدری بود که مردم به راحتی می‌توانستند از وضعیت راهها باخبر و آگاه شوند٬ افزود: هرچه در این مسیر گام‌های بیشتری برداشته شود ثمرات و نتایج آن در کاهش ترافیک و به تبع آن کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای بروز می‌کند.

وی با تقدیر و تشکر از راهداران٬ پلیس راه٬ امداد و نجات و هلال احمر به دلیل فعالیت‌های شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروز٬ ادامه داد: فعالیت‌های به هنگام به موقع و مناسب این عزیزان در این مدت قابل تقدیر و قدردانی است.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به حادثه ریزش کوه در جاده‌های تهران- شمال اشاره و اظهار کرد: اقدام به موقع راهداری در این ریزش‌ها موجب بازگشایی به موقع جاده شد و شاهد مسدود شدن و ترافیک در پی این حوادث نبودیم البته پیشگیری بسیار مناسب‌تر از درمان است و اگر کیفیت جاده‌های ارتقا پیدا کند که دیگر شاهد چنین ریزش‌هایی نباشیم٬ رضایت بخش‌تر است.

آمارها نشان می‌دهد سوانح رانندگی از ابتدای تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال کاهش حدود ۸ درصدی داشه است همچنین میزان تصادفات در هفته دوم تعطیلات تاکنون حدود ۷.۵ درصد کاهش داشته است.

نظر شما