شناسهٔ خبر: 58071 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پل دوم استراتژیک غدیر:

تشریح رابطه توسعه حمل و نقل کشور با جاده‌های استان اصفهان/ نقش ویژه پل غدیر در رفع گره‌های ترافیکی و ارتقاء سرعت

افتتاح معاون وزیر راه و شهرسای و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در آیین افتتاح پل دوم استراتژیک غدیر و محور اصفهان-شهرکرد با اشاره به اهمیت و جایگاه استان اصفهان در حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: در ایران بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق حمل‌و‌نقل جاده‌ای جابجا می‌شود و به همین خاطر توسعه و نگهداری شبکه راه‌های کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسای  و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در آیین افتتاح پل دوم استراتژیک غدیر و محور اصفهان-شهرکرد با اشاره به اهمیت و جایگاه استان اصفهان در حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: در ایران بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق حمل‌و‌نقل جاده‌ای جابجا می‌شود و به همین خاطر توسعه و نگهداری شبکه راه‌های کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به حضور پررنگ استان اصفهان در بین استان‌های همجوار و قرار داشتن در کریدور‌های شمال-جنوب و شرق-غرب کشور،‌ این نتیجه حاصل می شود که نبود جاده‌های مناسب در استان اصفهان بر توسعه حمل ونقل کشور تاثیر گذار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود دو کریدور شمال-جنوب عبوری از اصفهان بیان داشت: کریدور اول از شیراز آغاز می‌شود و سپس از شهرستان دلیجان اصفهان و بخش عمده‌ای از کریدور یزد-کاشان-قم نیز از اصفهان عبور می‌کند. همچنین در بزرگترین کریدور شرقی-غربی کشور که از الیگودرز لرستان آغاز می‌شود با عبور از مجیدآباد اصفهان مسیر خود را به سمت اراک و قم ادامه می‌دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای یادآور شد: نقش استان اصفهان در کریدور تهران-قم-کاشان-اصفهان-شهرکرد-لردگان-بندر امام خمینی (ره) که در حمل‌ونقل بار کشور نقش قابل توجهی دارد کاملا برجسته است.

حسن نیا تاکید کرد: از آنجایی که استان اصفهان با داشتن ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه جاده ای،  ۵۰ هزار راننده، ۳۵ هزار ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و کارخانه‌های متعدد همچون فولاد، پتروشیمی و سیمان یکی از قطب های حمل ونقل بار کشور محسوب می‌شود. باید به نگهداری راه‌های استان توجه خاص شود.

 وی با اشاره به اهمیت افتتاح پل دوم غدیر در استان اصفهان گفت: بهره‌برداری از این پل نقش بسزایی در باز کردن گره‌ها و ارتقا سرعت تردد برای دسترسی مردم از شهرهای مختلف استان به مناطق گردشگری دارد. احداث این پل کار بزرگی بود که از سوی مدیران کل راه و شهرسازی و  راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به سر انجام رسید.

 معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مقامات استانی به منظور همکاری با دستگاه های اجرایی راه و شهرسازی و راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا امکانات لازم برای ارتقا کمی و کیفی راه‌ها و تردد سریع و روان برای هموطنان در جاده‌های کشور را فراهم شود.

نظر شما