شناسهٔ خبر: 5808 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خسروی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تمهیدات خوبی برای کاهش حوادث جاده‌ای در نوروز اندیشیده شد/ قدردانی از تلاشهای نوروزی وزارت راه و شهرسازی

حمل و نقل عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از وزارت راه و شهرسازی، راهداران، اورژانس، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز در جهت کمک به تسهیل عبور و مرور مسافران نوروزی گفت: امسال تمهیدات خوبی در جاده ها انجام شد تا سال کم حادثه ای را داشته باشم.

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام نوروز شاهد حضور دستگاه های مختلف خدمات رسان در جاده ها بودیم که از خانواده های خود دور بودند، ضمن قدردانی از وزارت راه و شهرسازی، راهداران، اورژانس، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز در جهت کمک به تسهیل عبور و مرور مسافران نوروزی گفت: امسال تمهیدات خوبی در جاده ها انجام شد تا سال کم حادثه ای را داشته باشم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار پرخطر برخی رانندگان در جاده های کشور گفت: بعضا مشاهده می شود که در جاده های کشور رانندگان با سرعت ۱۵۰ کیلومتر رانندگی می‌کنند که توجیهی ندارد.

وی با تاکید بر ایجاد توازن بین ریل و جاده گفت: باید بین بخش های مختلف حمل و نقل از نظر مسافری به ویژه در حوزه ریل و جاده توازن برقرار کنیم. علی رغم همه تلاش های انجام شده اما هنوز ۱۱ استان کشور به شبکه ریلی متصل نیستند و سهم حمل و نقل ریلی از جابجایی مسافر همچنان کم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته امسال توزیعی در سفرهای نوروزی انجام شد و کنترل‌ها و نظارت‌ها تا حد زیادی توسعه یافت به طوریکه سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) برای اولین بار در کشور در محور تهران – مشهد راه اندازی شد. همچنین در بخش جاده ای با استفاده از سیستم های الکترونیکی کنترل سرعت تا حد زیادی از بروز سوانح حادثه ساز جلوگیری شد که از نقاط قوت است.

وی تاکید کرد: کشور در بخش خصوصی و سایر حوزه ها از امکانات خوبی برخوردار است که باید از این امکانات بیشتر در جهت سازندگی استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه وسعت آزادراه های کشور نیز باید توسعه یابد گفت: باید بیش از ۳ هزار کیلومتر فعلی آزادراه در کشور وجود داشته باشد. ضمن اینکه آزادراه حرم تا حرم که بخشی از آن در ماه های پایانی سال گذشته توسط رئیس جمهور  و وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید می تواند نقش مهمی در این محور به لحاظ کاهش سوانح و کاهش مدت زمان سفر داشته باشد.

خسروی همچنین ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه نظارت حمل و نقل هوایی گفت: امسال در حوزه هوایی اقدامات خوبی انجام شد که یکی از اقدامات ممنوع کردن فروش بلیت های چارتری خارج از تور بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم بر لزوم ایجاد جاذبه های دریایی در شمال و جنوب کشور اشاره کرد و گفت: اگر جاذبه های دریایی در شمال و کشور توسعه یابد و تورهای دریایی راه اندازی شود قطعا برخی از هموطنان به جای سفر به کشورهای خارجی از این مناطق گردشگری استفاده خواهند کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در مجموع در ایام نوروز اقدامات خوبی برای تسهیل سفرهای نوروزی انجام شده است گفت: البته وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه بسیار بزرگ است و نیازمند حمایت همه دستگاه ها است. /

نظر شما