شناسهٔ خبر: 58094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان در آئین افتتاح پل استراتژیک غدیر مطرح کرد؛

نقش ویژه پل غدیر در رونق صنعت توریست در اصفهان/ لزوم توجه ویژه به توسعه شبکه راهی اصفهان در طرح آمایش استان

افتتاح مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پل دوم استراتژیک غدیر که محل اتصال استان‌های اصفهان و چهار محال بختیاری است، ۲۵۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد که برای بهره‌برداری آن ۱.۵ کیلومتر عملیات راهسازی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریالی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز با حضور عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حجت ا... غلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی آیین افتتاح  و بهره‌برداری از پل دوم استراتژیک غدیر در محور اصفهان – شهرکرد برگزار شد.

غلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص افتتاح این طرح اظهار داشت: همان‌طور که آقای حسن‌نیا در مراسم افتتاح این طرح اعلام کردند بخش عظیمی از حمل و نقل جاده‌ای در حوزه بار و مسافر از استان اصفهان به واسطه ارتباط با ۹ استان مجاور و همچنین وجود کریدورهای شمال – جنوب و شرقی – غربی عبور می‌کند.

وی افزود: به همین خاطر بی دلیل اصفهان یکی از قطب های حمل و نقل بار در کشور نبوده و این می‌طلبد که به مقوله توسعه شبکه راه‌ها در این استان در طرح آمایش توجه ویژه‌ای شود. استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور و با داشتن صنایع مادر همچون فولاد در کنار مقوله گردشگری و توریست‌پذیری شاهد حجم انبوهی از مسافران بوده که این موضوع به اهمیت داشتن زیرساخت‌های مناسب می‌افزاید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۷۳ کیلومتر راه به مناسبت هفته دولت به مجموع راه‌های استان درخصوص افتتاح و بهره‌برداری از پروژه پل دوم گفت: این میزان راه با صرف هزینه‌ای معادل ۱۶۰۰ میلیارد ریال بوده است و امروز هم پل دوم استراتژیک غدیر در محور اصفهان – شهرکرد به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مدت‌ها بود که مردم منطقه منتظر افتتاح این پل بودند. باتوجه به گردشگری بودن منطقه بار ترافیک بالایی را به خصوص در ایام تعطیل شاهد هستیم که برای کاهش این بار و برآورده کردن خواسته اهالی منطقه با یک برنامه زمان‌بندی شده و تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح افتتاح شد و می تواند نقش بسزایی در رونق گرفتن صنعت توریسم در استان داشته باشد.

غلامی گفت: پل دوم استراتژیک غدیر که محل اتصال استان‌های اصفهان و چهار محال بختیاری است، ۲۵۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد که برای بهره‌برداری آن ۱.۵ کیلومتر عملیات راهسازی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریالی صورت گرفت.  

این مقام مسئول ادامه داد: به جز افتتاح این طرح با حضور آقای حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلنگ احداث کمربندی باغبادران به چمها که طول آن ۳ کیلومتر و هزینه برآورد شده آن هم ۹۰ میلیارد ریال است به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طی هفته دولت در استان اصفهان شاهد افتتاح و بهره برداری از ۱۹ پروژه راهسازی به طول ۱۷۳ کیلومتر با اعتباری بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال بودیم. این پروژه‌ها شامل افتتاح ۵ دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح، افتتاح ۸ پروژه بازآفرینی شهری با اعتباری بیش از ۵۵ میلیارد ریال، افتتاح ۲۹۶ واحد مسکن مهر و افتتاح ۳۱ پروژه خدمات روبنایی در سایت های مسکن مهر است که در استان اصفهان به مناسبت هفته دولت توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام گرفت.

نظر شما