شناسهٔ خبر: 58098 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها خبر داد:

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۲۸۰ کیلومتر آزادراه در سال جاری/ تکمیل روسازی ۱۲۰ کیلومتر و زیرسازی ۱۶۰ کیلومتر از آزادراه‌های در دست ساخت

سید حسین میرشفیع معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها از تکمیل روسازی ۱۲۰ کیلومتر مسیر آزادراهی از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و گفت: در حال حاضر زیرسازی ۱۶۰ کیلومتر مسیر آزادراهی نیز به اتمام رسیده که با اجرای روسازی به هدف‌گذاری امسال برای بهره‌برداری از ۲۸۰ کیلومتر آزادراه جدید در کشور خواهیم رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سیدحسین میرشفیع در تشریح عملکرد در حوزه آزادراهی کشور از ابتدای سالجاری تاکنون گفت:‌ هدف‌گذاری سال ۱۳۹۷، تکمیل و  بهره‌برداری از ۲۸۰ کیلومتر مسیر آزادراهی جدید است که برای رسیدن به این هدف از ابتدای سالجاری تاکنون روسازی ۱۲۰ کیلومتر تکمیل و عملیات زیرسازی ۱۶۰ کیلومتر دیگر نیز  انجام شده است.

وی افزود: این ۱۲۰ کیلومتر در آزادراه جنوبی تهران، کنارگذر شرق اصفهان و آزادراه تبریز- ارومیه اجرایی و عملیات زیرسازی در آزادراه همت- کرج، تهران- شمال، اراک- خرم‌‌آباد، اصفهان- شیراز در حال تکمیل شدن و در مرحله اجرای روسازی است.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها پیشرفت فیزیکی آزادراه‌های مذکور را در برخی قطعات بالای ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت:‌ در صورت تامین منابع مورد نیاز در سالجاری ۸۰ کیلومتر از آزادراه جنوبی تهران، ۳۰ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان، ۳۵ کیلومتر از آزادراه تبریز- ارومیه و ۳۰ کیلومتر از آزادراه اراک- خرم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد.

میرشفیع روند اجرایی آزادراه جنوبی تهران را ظرف مدت سه سال مثبت ارزیابی و عنوان کرد:‌ عملیات اجرایی ۸۰ کیلومتر از این آزادراه تکمیل شده است که در صورت تامین منابع مورد نیاز تا پایان سالجاری به بهره‌بردای می‌رسد.

وی آزادراه جنوبی تهران را موجب ارتباط کریدورهای منتهی به پایتخت دانست و اظهار داشت: با بهره‌برداری  این آزادراه در محدوده‌های ساوه تا جاده اشتهارد و حدفاصل آزادراه تهران-قم و آزادراه حرم تا حرم علاوه بر تسهیل تردد و افزایش ایمنی بین آزادراه‌های غرب و شرق تهران، با حذف بخشی از بار ترافیکی آزادراه قزوین- کرج، ترافیک محدوده شهر تهران نیز کاهش می‌یابد.

نظر شما