شناسهٔ خبر: 58110 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاوه مطرح کرد؛

تکمیل کمربندی غربی دماوند نیازمند تخصیص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار

شهداد کاوه معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به مبلغ ۳۰ میلیارد تومانی قرارداد پروژه کمربندی دماوند گفت: تاکنون تنها هشت میلیارد تومان از میزان قرارداد را تخصیص داده‌اند که تکمیل پروژه نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است و در صورت تامین اعتبار تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

شهداد کاوه معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پروژه کمربندی غربی دماوند اظهار کرد: طول این پروژه ۶ هزار و ۴۰۰ متر است که این مسیر از گردنه سرهار آغاز و تا میدان پیام نور دماوند ادامه پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه مبلغ قرارداد پروژه کمربندی دماوند ۳۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: تاکنون تنها هشت میلیارد تومان از میزان قرارداد را تخصیص داده‌اند که تکمیل پروژه نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است. 

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران درباره تاثیر این پروژه بر ترافیک شهرستان دماوند بیان کرد: کمربندی غربی دماوند یکی از پروژه‌های زیرساختی بخش حمل ونقل شهرستان دماوند است که ترافیک وارد شده از بلوار گیلاوند به شهر دماوند را به طور محسوسی کاهش می‌دهد.

وی افزود: پروژه کمربندی غربی دماوند از دو سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با تخصیص اعتبار مورد نیاز کمربندی غربی دماوند تا دهه فجر به اتمام می‌رسد.

کاوه مهم ترین مشکلات این پروژه را رفع معارضین ملکی و تیرهای برق دانست و گفت: پیگیری‌های لازم جهت ارزیابی املاک و جانمایی تیرها در حال انجام است. 

وی تاکید کرد: اهمیت پروژه کمربندی غربی دماوند در اتصال محور رودهن- گیلاوند به شهر دماوند است و هم اکنون در حال مطالعه بر روی ادامه مسیر به طول ۹ کیلومتر برای اتصال محور دماوند به فیروزکوه هستیم که عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.

نظر شما