شناسهٔ خبر: 5813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۵ روز گذشته صورت گرفت؛

ثبت جابجایی ۴.۳ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری هرمزگان / حمل ۴۴۰ هزار خودرو با شناورهای لندینگ گرافت

سفر دریایی رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان از ثبت بیش از ۴.۳ میلیون نفر سفر دریایی از طریق ۱۰ بنادر مسافری این استان و حمل ۴۴۰ هزار خودرو در دو مسیر دریایی سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش طی دو هفته اخیر در پایتخت سفرهای دریایی ایران خبر داد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" ضمن اعلام گزارشی از آخرین آمار و اطلاعات مربوط به سفرهای دریایی تعطیلات نوروزی از ابتدای طرح نوروزی(۲۵ اسفند) تا پایان روز دوشنبه فروردین ماه جاری اظهار کرد: طی ۱۵روز اخیر ، جابجایی بالغ بر ۴ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۲۵۱ نفر -سفر از طریق ۱۰ بندر مسافری مجاز در استان هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسید.

گشت دریایی  حدود ۸۵۰  هزار نفر با  شناور های تفریحی و گردشگری

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت، جابجایی ۸۴۸ هزار و ۹۹۹ هزار نفر از گردشگران با استفاده از شناورهای تفریحی و توریستی در جزایر کیش و قشم انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: در روز دو شنبه، دهم فروردین ماه جابجایی ۳۳۲ هزار  و ۲۶۵ نفر سفر دریایی و حمل ۳۰ هزار و ۶۲۶ دستگاه خودرو انجام شد و ۸ هزار و ۲۱۷  بار تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در این دوره زمانی ۱۵روزه، در مجموع حدود ۴۴۰ هزار و ۴۹۴ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزایر قشم و کیش جابجا شده اند.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز دهم فروردین ماه، ۹۰ هزار و ۱۷۲ سفر دریایی(تردد شناور) در مسیرهای مجاز اعلام شده بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است.

روز ششم فروردین؛ همچنان رکورددار مسافرت دریایی ایام نوروز

ایدنی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم جابجایی خودرو و مسافر طی دو هفته اخیر مربوط به روز ششم فروردین به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی ۹۴می باشد که طی این روز، در مجموع ۴۸۳ هزار و ۵۴۲ نفر سفر با انجام۱۰ هزار و ۱۹۶ بار تردد شناورها انجام شد.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان همچنین اضافه کرد: بیشترین حجم جابجایی خودرو نیز در همین روز با رقمی حدود ۵۰ هزار دستگاه به ثبت رسیده است که بخش عمده آنها به مسیر دریایی پهل – لافت(جزیره قشم) اختصاص دارد.

یادآور می شود، طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۴ از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد که طی این مدت، حدود ۱۰۰ فروند شناور و لندینگ کرافت در قالب بزرگترین ناوگان مسافرت های دریایی کشور وظیفه خدمات دهی شبانه روزی به میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

نظر شما