شناسهٔ خبر: 58200 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در بازدید از فرودگاه کرمان صورت گرفت:

ابراز رضايت اسفندياری از عمليات حج فرودگاه کرمان

بازدید اسفندیاری مديرکل فرودگاه‎های استان کرمان گفت: قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در امور فرودگاه‎ها در بازديد از فرودگاه کرمان از روند اعزام و پذيرش حجاج در اين فرودگاه ابراز رضايت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، علی قاسم‎زاده، در رابطه با این بازدید، گفت: آقای اسفندیاری که به همراه آقایان فیروزی‎پور، مدیرکل حراست و رضوی، سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه کرمان بازدید می‎کرد پس از استقبال از ورود گروهی از حجاج که از سفر حج بازگشته بودند از روند خدمت‎رسانی به حجاج و مستقبلین و امکانات فراهم شده برای رفاه حال آنها بازدید و ابراز رضایت کرد.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید پروژه‎های در دست اجرای فرودگاه کرمان نیز مورد نظارت و بررسی قرار گرفت، گفت: علاوه بر پروژه احداث باند جدید فرودگاه کرمان، روند نصب دستگاه کمک ناوبری DVOR /DME مورد بازدید قرار گرفت و بر لزوم سرعت دادن به پروژه ساخت باند تأکید شد.

قاسم‎زاده در مورد پیشرفت باند توضیح داد: باند جدید تا ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و لایه تثبیت بستر ۱۰۰ درصد اجرا شده و لایه اول و دوم زیراساس نیز تا ۲۷۰۰ متر به طور کامل اجرا شده است و ۱۰۰۰ متر اول باند نیز قیرپاشی و آماده اجرای آسفالت بلک بیس است که در صورت رفع مشکل توزیع قیر در کشور و فراهم شدن امکان تأمین قیر به زودی آسفالت‎ریزی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: برای نصب دستگاه کمک ناوبری DVOR/ DME نیز فندانسیون سایت آن انجام شده و کانترپوز و کانکس نیز نصب و برق‎رسانی به سایت انجام شده است و آماده هستیم که شرکت پیمانکار دستگاه را نصب و راه‎اندازی کند.

مدیرکل فرودگاه‎های استان کرمان در مورد پروژه‎های آتی این فرودگاه گفت: مرحله اول مناقصه پروژه توسعه و بهسازی ترمینال داخلی انجام شده است و با مشخص شدن برنده مناقصه به امیدخدا ظرف دو تا سه ماه آینده عملیات آغاز خواهد شد. برای احداث ترمینال خارجی نیز در مرحله تعیین مشاور و سرمایه‎گذار هستیم.

وی افزود: همچنین در حال بهسازی کل فرودگاه‎های استان کرمان هستیم و خرید، نصب و راه‎اندازی دوربین‎های مداربسته این فرودگاه‎ها نیز در دست اقدام است.

نظر شما