شناسهٔ خبر: 58220 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور دریانوردان سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر مطرح کرد:

تجلیل از دریاییان نمونه در مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور مدیرکل آیمو/دیدار دبیرکل آیمو با رئیس مجلس و وزیر امور خارجه

علی اکبر مرزبان مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور دبیرکل آیمو و وزیر راه و شهرسازی شنبه (۱۷ شهریورماه) از ساعت ۹ الی ۱۲ در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی، اظهار کرد:جمهوری اسلامی ایران همگام با جامعه جهانی هر ساله روز جهانی دریانوردی را با برگزاری مراسمی گرامی می‌دارد و مراسم سال جاری نیز قرار با حضور دبیر کل آیمو (سازمان بین المللی دریانوردی) و جمعی از مقامات کشوری از جمله وزیر راه و شهرسازی در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شود.

وی ادامه داد: در سال جاری شاهد هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون تاسیس آیمو و شصتمین سالگرد آغاز فعالیت این سازمان به عنوان یکی از سازمان‌های تخصصی ملل متحد هستیم. بیش از ۳۰ سال است که مراسم روز جهانی دریانوردی گرامی داشته می‌شود و برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی در سال جاری از دبیرکل آیمو دعوت بعمل آمد که مورد قبول وی قرار گرفت و باید بدانیم که ویژگی اصلی این مراسم در سال جاری حضور دبیرکل آیمو در مراسم روز جهانی دریانوردی است.

مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیا اینکه آیمو جهت ارتقای ایمنی و امنیت دریانوردی، حفظ محیط‌زیست دریایی و افزایش بهره‌وری کشتیرانی اقدام به تهیه قوانین جهان شمول می‌کند، بیان کرد: ره‌آورد این موضوع  وجود بیش از ۴۰ کنوانسیون، موافقت‌نامه و پروتکل و نیز صدها توصیه‌نامه و دستورالعمل است که در راستای سه هدف تببین شده است.

مرزبان، افزود: در  مراسم نروز جهانی دریانوردی، نظرات عالی‌ترین مرجع دارای صلاحیت در امر قانونگذاری دریایی جهانی بیان خواهد شد و در ارتباط با چالش ها، پیشرفت ها و برنامه‌های این سازمان صحبت خواهد. علاوه بر این به دلیل حضور دبیر کل آیمو در این مراسم سطح مدعوین مراسم نیز ارتقا یافته است و علاوه بر حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد حضور روسای ارشد ارگان های دریایی حاضر خواهیم بود.

مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دبیرکل آیمو همزمان با حضور وی در تهران اشاره کرد و گفت: قرار بر این است که دبیرکل آیمو به دیدار رییس مجلس شورای اسلامی و نیز وزیر امورخارجه کشورمان برود و با آن‌ها دیدار کند و در شب برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی نیز جلسه ای خصوصی با مدیران سازمان برگزار می‌شود.

مرزبان با اشاره به اینکه شعار سال جاری سازمان بین المللی دریانوردی "آیمو ۷۰؛ میراث ما، کشتیرانی بهتر برای آینده‌ بهتر" است، اظهار کرد: کشتیرانی بهتر تلقی می شود که ایمنی جان کارکنان کشتی حفظ شده و علاوه بر این ایمنی کالاها رعایت گردد، همچنین سوانح دریایی به حداقل برسد و استانداردهای ساخت کشتی‌ها و کیفیت سوخت افزایش یابد. در نهایت توجه به مسائل زیست محیطی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که با کشتیرانی بهتر به دست می آید.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته وی همچنین در این مراسم از دریاییان نمونه در ۱۴ گروه مختلف اعم از ایثارگر دریایی نمونه، پیشکسوت دریایی نمونه، بازرس دریایی نمونه، خبرنگار دریایی نمونه و ... در حضور دبیرکل آیمو تجلیل به عمل می‌آید.

نظر شما