شناسهٔ خبر: 58225 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

افتتاح بیش از ۱۶۰۰ پروژه روبنایی در مسکن مهر استان کرمان/ تشريح اقدامات در حوزه مسکن و شهرسازی استان اصفهان

گزارش آخر هفته  افتتاح بیش از ۱۶۰۰ پروژه روبنایی در مسکن مهر استان کرمان، بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از مسکن مهر شاهرود، برگزاری مستمر جلسات هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی تهران و تشريح اقدامات در حوزه مسکن و شهرسازی استان اصفهان در دولت‌ یازدهم و دوازدهم از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

تهران

موسوی خلخالی سخنگوی هیات اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران از برگزاری مستمر جلسات هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی تهران، گاهی ۶ تا ۷ ساعت مستمر برای شفاف سازی بهتر اقدامات لازم یا صورت پذیرفته خبر داد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شناسایی ساختمان های ناایمن زمان‌بر است و سازمان آتش نشانی این پلاک های ناایمن را در قالب ساختمان های بسیار پرخطر تا کم خطرتر طبقه بندی کرده است.

زهرا صدراعظم نوری گفت: آب مصرفی در تهران سالم و باکیفیت است، هرچند امکان دارد در مناطقی ایرادهایی وجود داشته باشد اما مشکلی در شبکه آبرسانی نیست.

کرمان

با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، بیش از ۱۶۰۰ پروژه روبنایی در استان کرمان به بهره برداری رسید.

محمدمهدی بلوردی گفت: از مجموع ۱۶۵۲ مسکن افتتاح شده ۹۵۲ واحد مسکن مهر و ۷۰۰ واحد مربوط به مسکن‌های بازسازی شده در بافت‌های فرسوده شهر کرمان است.

۳۵هزار مترمربع از اراضی دولتی از بخش ۳۲ کرمان موسوم به مرادآباد به ارزش 60 میلیون ریال توسط اداره راه و شهرسازی نرماشیر آزادسازی شد.

خراسان رضوی

كيومرث ميرابي‌مقدم فرمانده يگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی از رفع تصرف يك قطعه زمين از اراضی دولتی شهرستان سبزوار به ارزش ۴۵۰ ميليون ريال خبر داد.

احسان فرشته پور رئيس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملي و كيفيت ساختمان گفت: اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی ركورد بيشترين تعداد بازديد در سامانه نظارت عاليه مقررات ملی ساختمان در منطقه سه كشور در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

خراسان شمالی

جواد عمادیان فر، سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی از افتتاح ۱۰۱۹ واحد مسکن مهر در شهر شیروان خبر داد.

آذربایجان شرقی

مهدی اسحاقی نژاد مدیر مسکن، فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: اگر خواستار جمع شدن پروژه مسکن مهر و رسیدن به هدف هستیم باید دولت از محل یارانه‌های مسکن یا به هر نحو دیگری کمک بیشتری کند چون دیگر نمی‌توانیم منتظر وام یا آورده متقاضیان باشیم.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی از برگزاری دوره آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در راستای ارتقای قابلیت زیست پذیری شهرها خبر داد.

مسعود حق‌لطفی با اعلام این خبر گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران این دوره را به همراه کارگاه های جانبی با همکاری موسسه بین المللی پردیس شریف به عنوان دبیرخانه اجرایی در مهرماه سال جاری برگزار می کند.

حامد عبدالرزاقی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهر سازی قزوین گفت: اجرای نماهای رومی در ساختمان ها براساس مصوبه کمیسیون ماده 5 در قزوین همچنان ممنوع بوده و در صورت مشاهده براساس قانون با سازندگان برخورد می شود

اصفهان

حجت‌الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان درتشریح اقدامات این اداره کل در بحث مسکن با تاکید بر اینکه در این مقوله بحث بافت‌های فرسوده، ناکارآمد شهری و حاشیه‌نشینی یک بحث و دیگر مورد بحث مسکن مهر است با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص مسکن مهر استان اظهار داشت: در بخش اول مسکن مهر ۱۶۱ هزار واحد مسکونی را در اصفهان و در بخش شهرهای بالای و پایین ۲۵ هزار نفر شروع شد.

همزمان با افتتاح هفته دولت در حوزه راه وشهرسازی، چندین واحد مسکن‌ مهر استان اصفهان به بهره برداری رسید. 

سمنان

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مسکن مهر استان سمنان و به ویژه شهرستان شاهرود بازدید کرد.

در این سفر سیدحسن حسینی، نماینده شاهرود و میامی و محمدکرم محمدی، معاون استاندار و فرماندار شاهرود و جمعی از مسئولین این شهرستان نیز حضور داشتند.

البرز

به منظور ارتقا و تسهیل همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و مدیریت شهری کرج، در برنامه ریزی، هدایت، نظارت و پایش بر توسعه کلانشهر کرج، با عنایت به شتاب توسعه این شهر و ضرورت تهیه اسناد یکپارچه و کارآمد، موافقت نامه همکاری فی مابین؛ با هدف تشکیل شورای راهبری و تشکیل نهاد مطالعات و برنامه ریزی شهر کرج، به شرح مفاد ذیل مورد موافقت امضا کنندگان، جهت اجرا قرار گرفت.

قم

فهیمه فتاحی زاده رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که حدود ۶۵ درصد جمعیت شهر قم در بافت‌های ناکارآمد شهری ساکن هستند، گفت: مساحت کل این شهر ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از ۴ هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری است.

مازندران

شصت و هفتمین جلسه کارگروه شورای مسکن استان با حضور معاون عمرانی استانداری مازندران ،مدیرکل راه و شهرسازی و سایر دستگاه های خدمات‌رسان با هدف بررسی موانع و مشکلات مسکن مهر در استان برگزار شد .

مونا محمدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قائمشهر، جویبار و سیمرغ از افتتاح ساختمان اداری بخشداری تالارپی شهرستان سیمرغ با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خبر داد.

همدان

احمد بهاآبادی مشاور طرح جامع شهری همدان با بیان اینکه دو رویکرد افزایش کیفیت محیط زیستی شهر کنونی و الحاق اراضی پیرامونی به شهر در مطالعات در حال بررسی هستند، گفت: در طرح جامع شهری همدان رود‌ دره‌ها و باغات به شدت مورد توجه قرار می گیرند.

به منظور ارتقا و تسهیل همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و مدیریت شهری همدان، در برنامه‌ریزی، هدایت، نظارت و پایش بر توسعه کلانشهر همدان، با عنایت به شتاب توسعه این شهر و ضرورت تهیه اسناد یکپارچه و کارآمد، موافقت نامه همکاری فی مابین؛ با هدف تشکیل شورای راهبری و تشکیل نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهر همدان، به شرح مفاد ذیل مورد موافقت امضا کنندگان، جهت اجرا قرار گرفت.

هجدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان به مدت سه روز از ۱۳ تا ۱۶ شهریور در محل نمایشگاه بین المللی استان همدان در حال برگزاری است.

حسین متین، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند گفت: در راستای سنددار کردن اراضی ملی تحویلی از منابع طبیعی این اداره نسبت به اخذ سند حدود ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان نهاوند تحت پلاک ثبتی ۲۰۸۳فرعی از ۴ اصلی موفق به اخذ سند مالکیت شد.

هرمزگان

روح الله محسن زاده مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در استان ۷۰ هزار خانه خالی وجود دارد که استفاده از این واحدها می تواند در تعادل بخشی به قیمت مسکن مثمر ثمر باشد.

داوود غلامی رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان کرد: به زودی عملیات بازگشایی خیابان ۱۶ متری و ۲۰ متری محله چاهستانی ها در راستای ادامه اجرای طرح احیای بافت فرسوده آغاز می شود.

گلستان

حسین محبوبی مديركل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: تغییر كاربری، افزایش و كاهش تراكم و افزایش سطح اشغال ملك و ساختمان در شهرستان گرگان از جمله مواردی بود كه در جلسه كميسيون ماده پنج استان گلستان بررسی شد.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: از ۴ پروژه بازآفرینی شهری در شهرستان گرگان با اعتباری معادل ۱۶ میلیارد و پانصد میلیون ریال در هفته دولت بهره‌برداری شد.

حسين محبوبی گفت: این پروژه ها شامل فاز اول مجموعه تکایای پاسرو، مدرسه علمیه صالحیه، تکیه جوانان سرچشمه و فاز یک دیوار سنگی قلعه حسن و انجیرآب در گرگان است.

کردستان

مجتبی چقازردی رئیس اداره راه و شهرسازی کامیاران گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۵ هزار و ۳۱۷ مربع از اراضی ملی رفع تصرف شده که این میزان نسبت به مقدار مشابه سال گذشته رشد ۴۵ درصدی داشته است.

ایلام

كرمی مدير معماری و شهرسازی كليات طرح ميدان تره بار و ميوه فروشی تعاونی بلوط شهر ايلام در كميته سيما و منظر معاونت معماری و شهرسازی اداره كل راه وشهرسازی استان ايلام مورد تصويب قرار گرفت.

با انجام مطالعات احداث شبستان مصلی شهر دهلران برگزاری مناقصه و عمليات اجرايي اين طرح در آينده نزديك عملياتی می شود.

کرمانشاه

مقدمات واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی ۱۳۵ خانوار مستاجر واحدهای تخریبی آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر از سال ۹۶ با پیگیری مستمر آغاز شد.

شریفی در این مراسم در آخرین روز از هفته دولت ۱۳۹۷ضمن تبریک این هفته و عید غدیر، گفت: یکی از مطالبات اصلی، تامین مسکن برای مستاجران زلزله زده ای بود که مسکن نداشتند.

نظر شما