شناسهٔ خبر: 58261 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

ضرورت استفاده مطلوب از اشتغالزایی در حوزه دریانوردی/ ظرفیت بالایی برای سوق دادن جوانان به حوزه دریانوردی وجود دارد

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توجه همه دریاییان به قوانین دریایی آینده ای بهتر را رقم می زند، گفت: قوانین سازمان بین المللی دریانوردی به جهت ارتقای امنیت، ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در برنامه فانوس دریایی ضمن تبریک هفته جهانی دریانوردی به کلیه دریانوردان، دریاییان و همه افرادی که به نوعی با موضوع دریا درگیر هستند، اظهار کرد: قوانین سازمان بین المللی دریانوردی به جهت ارتقای امنیت، ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی است و کشورها نیز به همین دلیل در راستای اجرای آن گام بر می دارند. بنابراین توجه همه دریاییان به قوانین دریایی موجب آینده ای بهتر خواهد شد چراکه قوانین دریایی بستر رشد تجارت بین المللی را رقم می زند.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور، متولی کشتیرانی تجاری است و نماینده کشور در سازمان بین المللی دریانوردی است و قصد دارد با تمرکز بر اجرای الزامات و رعایت قوانین و مقررات به انجام هرچه بهتر فعالیت های دریایی کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به شعار سال جاری سازمان بین المللی دریانوردی "آیمو ۷۰؛ میراث ما، کشتیرانی بهتر برای آینده‌ بهتر"، بیان کرد: ایمنی جان کارکنان کشتی ها و کالاها، به حداقل رساندن سوانح دریایی، حفظ امنیت و در نهایت توجه به مسائل زیست محیطی از مهم‌ترین مسائلی است که با کشتیرانی بهتر به دست می آید.

راستاد در خصوص نحوه ورود به جامعه دریانوردی، بیان کرد: داشتن صلاحیت و شایستگی به منظور کار بر روی ناوگان دریایی در مقیاس های مختلف منطقه و بین المللی با اخذ گواهینامه های شایستگی امکان پذیر است که پس از طی مدارج تحصیلی با اخذ آزمون شایستگی توسط سازمان بنادر و دریانوردی و اخذ گواهینامه شایستگی میسر می شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: در کشور ظرفیت بالایی برای سوق دادن جوانان در حوزه دریایی وجود دارد و می توانیم به نحوی مطلوب از اشتغال زایی از طریق دریانوردی استفاده کنیم. بنابراین اهمیت دارد که جوانان با مطالعه دقیق بر روی این حرفه، پی بردن به مشکلات آن، ضمن داشتن علاقه با دیدی باز وارد این حرفه شده و مدارج آن را طی کنند.

نظر شما