شناسهٔ خبر: 58268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفر سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد:

بهره برداری رسمی از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سنگین در بندرامام خمینی(ره)

افتتاح طی آیینی با حضور انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سنگین با ارزشی بالغ بر ۱۱۴ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام اینکه در این آیین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، وی را همراهی می کرد، بیان داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری شرکت نفت ایرانول در زون نفتی مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، پس از تکمیل مراحل مختلف و نصب تجهیزات پیشرفته، آماده‌ی بهره‌برداری رسمی است.

عادل دریس در ادامه افزود: پروژه ی مذکور با هدف ارتقای کارایی توان عملیاتی بندرامام خمینی(ره) و رشد شاخص های عملیاتی در بخش نفتی به ظرفیت ۲۵ هزار متر مکعب احداث و موجب ایجاد ۷۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم جدید می‌شود.

وی در تشریح دیگر ویژگی‌های این پایانه نفتی خاطر نشان ساخت: این پایانه  مشتمل بر بخش‌هایی نظیر راه آهن داخلی و سکوی‌های بارگیری و تخلیه برای واگن و کامیون، تأسیسات جانبی متناسب با نیاز نگهداری، تخلیه و بارگیری پایانه می باشد و با اتصال به راه آهن سراسری و بهره‌گیری از مزیت حمل و نقل ریلی، از مزیت‌های مضاعفی برای حمل و نقل فرآورده‌های نفتی برخوردار است.

درجریان سفر آخوند وزیر راه و شهرسازی طی روز سه شنبه  ۱۳ شهریورماه سال جاری نیز بالغ بر ۸ پروژه مختلف عمرانی و سرمایه گذاری به ارزش ۸۷۴۶ میلیارد ریال در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به طور رسمی به بهره برداری رسید و با بهره گیری از این پروژه ها زمینه برای توسعه ظرفیت روساخت های بندری و تسهیل خدمات رسانی به مشتریان و رونق فضای کسب و کار و اشتغال فراهم شد.

 

نظر شما