شناسهٔ خبر: 58277 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

بازطراحی پايانه پروازی تهران / اتفاق نظر در متدهای جديد ناوبری هوايی

شرفی مدير کل دفتر نظارت برعمليات هوانوردی سازمان هواپيمايی کشوری گفت: بازطراحی پايانه پروازی تهران بر اساس طراح‌های ناوبری ماهواره‌ای با همکاری ستاد کل نيروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ايران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه پدافند خاتم الانبياء ميسر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمد سعید شرفی گفت: این پروژه به منظور ارتقاء ظرفیت فضا و ایمنی پایانه پروازی تهران، کاهش مصرف سوخت و تاخیرات پروازی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه ها ی مهرآباد، امام خمینی(ره) و پیام مورد توجه قرارگرفته است.

وی افزود: مضافاً بر آنچه اشاره شد مدیریت آثار مخرب زیست محیطی در استان تهران با رویکرد بهره برداری انعطاف پذیر از فضا از دیگر انگیزه های مهم این طرح بوده است.

شرفی اضافه کرد:  این پروژه باز طراحی با همکاری مشاور بین المللی انتخابی از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با خصوصیت ناوبری مبتنی بر عملکرد و با استفاده از تکنولوژی های ماهواره‌ای است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

مدیرکل در نظارت بر عملیات هوانوردی در پایان گفت: سازمان هواپیمایی کشوری تعاملات نیروهای مسلح را در ارتقاء ضریب ایمنی و افزایش ظرفیت فضای کشور در قالب کمیته دائمی فضای کشور، ارتقاء برنامه ناوبری هوایی کشوری همگام با نقشه راه ناوبری هوایی مناطق اروپا، خاورمیانه و شرق آسیا و همکاریهای تمامی ذینفعان نظامی و کشوری را درخور تقدیر میداند.

نظر شما