شناسهٔ خبر: 58279 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق: ۲

رشد ۱۲۱ درصدی حمل‌و‌نقل بین‌المللی از مرز ریلی اینچه‌برون

محمدرضا قربانی مدیرکل راه‌آهن شمالشرق ۲ از رشد ۱۲۱ درصدی حمل و نقل بین المللی این اداره کل در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا قربانی گفت: در ۵ ماهه نخست امسال، ۵۲ هزار و ۶۶۹ تن کالا از طریق مرز ریلی اینچه برون با کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، چین، قرقیزستان، ازبکستان و روسیه مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از میزان بار حمل شده، ۴۴ هزار و ۵۵۷ تن مربوط به واردات بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱۰ درصد افزایش داشته و ۸ هزار و ۱۱۲ تن آن نیز مربوط به صادرات محمولات غیر نفتی از طریق مرز ریلی اینچه برون است.

به گفته قربانی؛ از ابتدای سال جاری، ۴۷ هزار و ۲۳۷ تن بار توسط ۷۸۷ دستگاه واگن تخلیه شده است که این میزان، بیانگر افزایش ۴۶۷ درصدی تناژ تخلیه نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ و همچنین تحقق ۱۳۸ درصدی نسبت به برنامه حمل این اداره کل است.

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق ۲ ادامه داد: همچنین در حوزه حمل و نقل داخلی در سال جاری، ۳۷ هزار و ۳۵۴ تن کالای داخلی بارگیری شده که از این میزان ۳۵ هزار و ۴۸۹ تن گندم به مقاصد اراک، زاهدان، یزد، اصفهان، کرج، رباط کریم و بندرعباس حمل شده است.

وی گفت: در این مدت تن کیلومتر مرزی نیز با ۱۰ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۵۷۱ ، رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل دارد.

نظر شما