شناسهٔ خبر: 58313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش اعلام کرد:

افزایش چشمگیر ۲۱۱درصدی صادرات غیرنفتی در بندر كيش/ تعداد مسافران دریایی جزیره مرجانی دو برابر شد

بندر مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با ارائه گزارشی از عملکرد پنج ماهه این بندر، گفت: حجم صادرات غیرنفتی در بندرگاه این جزیره مرجانی ۲۱۱ درصد افزایش یافت و تعداد مسافران دریایی نیز دو برابر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، احمد شهریاری با اعلام اینکه يك ميليون و ۱۵۹ هزار و ۴۴۵ تن انواع کالا طي پنج ماه اخیر در بندر کیش تخلیه و بارگیری شده است، اظهار داشت: از این میزان، يك ميليون تن به کالای غیرنفتی و بالغ بر ۱۵۰ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

وی از سه برابري حجم صادرات كالاهاي غير نفتي در این بندر سخن به میان آورد و گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای شهريور ماه جاری، چهار هزار و ۲۴۰ تن از این گونه كالاها با رشد ۲۱۱ درصدی به خارج از کشور صادر شده است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش خاطرنشان کرد: طي اين مدت، پنج هزار و ۸۹۱ تن كالاي غير نفتي وارد بندرگاه این جزیره شده كه كاهش ۷۰ درصدی داشته و ۴۹۴ هزار و ۱۰۵ تن نیز كابوتاژ شده است.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش را شش هزار و ۳۲۲ فروند با افزايش ۱۸ درصدي اعلام و خاطر نشان کرد: از این تعداد، ۲۷۰ فروند بالای هزار تن و ۶ هزار و ۵۲ فروند، زیر هزار تن وزن داشته است.

این مقام مسئول از رشد ۱۱۶ درصدی و دوبرابر شدن حجم ترابری مسافران دریایی طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت،۵۸۷ هزار و ۳۱۴ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته، ترابری شدند.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان با اشاره به فعالیت‌های مربوط به گردشگری دریایی در این جزیره مرجانی، گفت: علاوه بر خدمات رسانی به مسافران دریایی، ۱۷۴ هزار و ۷۰۶ نفر گردشگر نیز از نیز گشت‌های دریایی و تفریحی بهره مند شدند.

نظر شما