شناسهٔ خبر: 58328 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان اعلام کرد:

ضرورت سرعت بخشی و تلاش حداکثری در بهره‌برداری ازپروژه‌های اجرایی

شهرام ملکی مدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد بهسازی راه‌های اصلی و روستایی دراستان از سرعت بخشی و تلاش حداکثری در بهره‌برداری و پیشرفت مناسب فیزیکی آن‌ها به عنوان اولویت هدف گذاری شده یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، شهرام ملکی گفت: ایجاد تحرک وشتاب در راستای ارتقای برخورداری از بزرگراه،راه اصلی وروستایی در سطح استان را می توان در پروژه هایی   همچون عملیات اجرایی چهارخطه گردنه صلوات آباد، بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب، بزرگراه بیجار-زنجان، تکمیل باند دوم بیجار-دیواندره واجرای جهارخطه سقز به بانه در حوزه بزرگراهی  وپروژه سنندج-مریوان، بیجار-همدان، کامیاران-سروآباد-مریوان درحوزه راه اصلی وعملیات اجرایی بهسازی وآسفالت بیش از۱۱۰۰کیلومتر راه روستایی به وضوح مشاهده کرد.

ملکی ادامه داد: ازجمله پروژه های اساسی وبا اهمیت در استان می توان به احداث راه جدید سنندج-مریوان اشاره کرد که با سرعت وپیشرفت مناسب در حال اجرا است.

وی اظهارکرد:محور جدید سنندج به میوان مشهور به واریانت تیژتیژ-گاران ۵۲کیلومترطول دارد که در ۶ قطعه تعریف شده وهم اکنون بیش از۷۰درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان افزود: در این محورسه دستگاه تونل وجود دارد که کار احداث وحفاری دو دستگاه به اتمام رسیده وتونل باغان با ۱۸۸۴متر طول در حال حفاری است و تا کنون در فاصله زمانی  حدود یکسال ۱۵۰۰متر از مجموع تونل با موفقیت حفاری شده که در نوع خود یک کارعظیم در سطح کشور محسوب می‌شود.

ملکی میزان اعتبار این محوردر سال ۹۶ را ۷۰میلیارد تومان اعلام کرد وکفت: برای سال‌های ۹۷و۹۸نیز ۱۰۰میلیارد تومان مورد نیاز است که با تامین آن امیدواریم این پروژه مهم در سال ۹۸ به اتمام برسد./

نظر شما