شناسهٔ خبر: 58347 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر انجام شد:

افتتاح و كلنگ‌زنی پروژه‌های روبنایی شهر جدید هشتگرد/ بهره‌برداری از ۵۰۴ واحد مسكن مهر/ آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسكونی برای اقشار متوسط

سید مهدی هدایت آیین افتتاح و كلنگ‌زنی پروژه‌های روبنایی شهر جدید هشتگرد و همچین مراسم بهره‌برداری از ۵۰۴ واحد مسكن مهر امروز با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم افتتاح و كلنگ‌زنی و پروژه‌های روبنایی شهر جدید هشتگرد شامل ۲ مدرسه، ۲ مسجد، ۲ زمین ورزشی و یك سالن چند منظوره ورزشی امروز ۱۸ شهریور ماه با حضور احمداصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه  و شهرسازی در طرح مسكن مهر و حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و میرعامل شركت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم ۵۰۴ واحد مسكن مهر نیز بهره‌برداری و به متقاضیان تحویل داده شد.

مهدی هدایت مدیرعامل شركت عمران شهر جدید هشتگرد در این مراسم با تاكید براینكه هشتگرد یكی از نخستین شهرهای آغاز كننده عملیات اجرایی پروژه‌های روبنایی در بین سایر شهرهای جدید بوده است گفت: تمایل مردم برای سكونت در این شهر جدید در ابتدا بسیار زیاد بود ولی متاسفانه به دلیل مشكلات بی‌شمار جهت افزایش ترافیك مسیر بین هشتگرد و شهرهای كرج و تهران روز به روز شاهد كاهش این استقبال بودیم.

وی ادامه داد: امید داریم با پیگیری‌های انجام شده در حوزه‌های ملی و استانی طی ماه‌های آینده شاهد رشد و جهش این شهر جدید به خصوص در بخش ریلی و جاده‌ای باشیم.

هدایت در ادامه تكمیل قطار برقی هشتگرد-گلشهر از مهمترین پروژه‌های مورد پیگیری در این شهر جدید اعلام كرد و گفت: تلاش داریم طی هفته‌های آینده مابقی اعتبار ابلاغی برای تكمیل این پروژه را دریافت و روزشمار افتتاح آن را در محل پروژه نصب كنیم.

مدیرعامل شركت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به اهمیت پروژه‌های بزرگراه همت و افتتاح آن تا شهر كرج و همچنین كنارگذر جنوبی تهران را از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار هشتگرد برشمرد و گفت: قطعا با اجرای این پروژه‌ها وضعیت ترافیك هشتگرد برطرف شده و روند كند رشد آن بهتر خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول با تامین آب شرب هشتگرد از محل سد طالقان مهضل بیشتر استان در این حوزه رفع شده و این شهر قابلیت پاسخگویی به نیاز آب شرب ۳۰۰ هزار نفر را خواهد داشت.

هدایت تصویب و پهنه بندی حریم شهر جدید هشتگرد، واگذاری ۱۵۰ هكتار زمین برای ساخت شهرك صنعتی ۲ هشتگرد و تكمیل مسكن مهر را از دیگر پروژه‌های اولویت دار این شهر بیان كرد و گفت: امروز شاهد افتتاح ۵۱ میلیارد تومان پروژه و همچنین كلنگ‌زنی ۴۵۵ میلیارد تومان طرح بودیم كه آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسكونی اقشار متوسط از جمله آن به شمار می‌رود.

نظر شما