شناسهٔ خبر: 58378 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار آذربایجان شرقی انجام گرفت:

افتتاح ۶ پروژه عمرانی در شهر جدید سهند

افتتاح ۶ پروژه عمرانی با ارزش بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند به افتتاح رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرجدیدسهند ۶ پروژه عمرانی به عناوین؛ مجتمع تجاری خدماتی ارشیا ، مرکز سلامت غدیر ، مسجد جواد الائمه (ع) ، مرکز فوریت های پزشکی ، هنرستان ۹ کلاسه و مجتمع ۴۶۰ واحدی مسکن مهر به ارزش بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال با حضورخدابخش استاندار آذربایجان شرقی و رحیمی عضوهیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور و جمعی از مدیران و مسئولین استانی وشهرستانی بعد از بازدید از آزادراه تبریز- اندیشه-سهند همزمان با سالروز تولد شهر جدید سهند افتتاح شد.

مصطفوی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در آیین افتتاح، شهر جدید سهند را بدلیل قرار گرفتن درمسیر گردشگری روستای کندوان، وجود دانشگاه صنعتی سهند، داشتن مردمانی با ظرفیت اجتماعی بالا، حضور پرشور و با نشاط مردم در اجتماعات و ... شهر فرصت ها دانست و عنوان کرد: ما برای گذر از بحران لازم بود رویکرد خویش را تغییر میدادیم و به همین علت با رویکرد سبز و با مطرح نمودن شعار  "هر شهروند یک درخت و یک دوچرخه " شروع کردیم و در صدد تحقق این رویکرد هستیم.

وی افزود : در جهت ایجاد روحیه نشاط و مردم‌داری برنامه های متنوع فرهنگی اجتماعی نظیر؛ جنگ رمضان، جشن میلاد امام رضا (ع) و دومین جشنواره بزرگ شهر من و ... برگزار کرده و با استقبال کم نظیر مردم مواجه شدیم.

مدیرعامل شرکت عمران خاطر نشان ساخت : در مباحث سرمایه گذاری و مشارکت نیز به مدد الهی بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تفاهم نامه منعقد شده که با تبدیل آنها به قرارداد ، تحولی در شهر ایجاد خواهد شد.

وی در خاتمه به ظرفیت های جنگل ۷۰ هکتاری هشت بهشت و فراهم نمودن زیرساختهای آن در آینده نزدیک ، راه اندازی مسیر ۷ کیلومتری دوچرخه ، پیست اسب سواری ، رفع کامل موانع و تملک آزاد راه تبریز- اندیشه-سهند و افتتاح آن تا شهریور ماه سال ۱۳۹۸ اشاره کرد.

رحیمی عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در این مراسم گفت: خیلی خرسندم که در جمع عزیزانی هستم که با همدلی و همیاری مشکلات شهر جدید سهند را به حداقل رسانده و کمتر جایی این اتحاد را مشاهده کردم.

وی همچنین گفت : بیش از سه دهه از عمر شهر جدید سهند میگذرد ، مکانیابی مناسب و استقبال سکونت در آن ، شهر جدید سهند را به دومین شهر پر جمعیت استان تبدیل خواهد کرد .

عضو هیات مدیره شرکت مادر افزود : مدت ۱۰ سال است که مسکن مهر، شهر جدید سهند را درگیر نموده و با احداث بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن مهر ، نیازهای شهر مادر تبریز را باید پاسخگو باشد که انشاءالله با بسط و گسترش همبستگی اجتماعی بتوانیم متخصصین و دانشگاهیان را در آن ساکن نماییم .

وی از جنگل ۷۰ هکتاری به عنوان فرصت و امتیاز یاد نمود و افزود : ما در صدد هستیم کاربریهای غیر مسکونی را برای عموم بکار گیریم و با واگذاری مساکن مهر ، به دنبال ارتقای کیفیت مطلوب زندگی شهروندان هستیم .

خدابخش استاندار آذربایجانشرقی گفت : شهر جدید سهند با مکانیابی علمی و کار کارشناسی ، برای پوشش سرریز چمعیتی شهر تبریز ایجاد شده بود ، اما با اضافه شدن تعداد ۳۶ هزار واحد مسکن مهر ، طبیعتا برنامه ریزی و سازماندهی جدیدی را طلب میکند .

وی توجه به مسائل فرهنگی اجتماعی را از جمله مولفه های این برنامه ریزی جدید دانست و افزود : توسعه شهری فقط توجه به مسایل عمرانی نیست ، بلکه بسط و گسترش ظرفیت های فرهنگیاجتماعی از جمله اقدامات ضروری در این حوزه است .

استاندار آذربایجانشرقی ادامه داد : با توسعه فرهنگی اجتماعی کیفیت زندگی ارتقاء خواهد یافت و شهر جدید سهند باید شهری برای زندگی باشد نه محلی برای سکونت .

خدابخش با تقدیر از مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت : مدیرعامل شرکت عمران با تحول و جهش مدیریتی ، پروژه های نیمه تمام را تمام و بزرگترین پروژه آزاد راه تبریز - اندیشه-سهند را به پروژه مشارکتی تبدیل کرد.

در خاتمه به مناسبت سالروز تولد شهر جدیدسهند کیک تولدی با نماد نقشه شهر جدید سهند بریده شد و به دنبال آن ، از هریک از پروژه ها افتتاح بعمل آمد./

نظر شما