شناسهٔ خبر: 58388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

جابجایی بیش از پنج هزار مسافر از پایانه نمین

خیاوی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین از جابجایی بیش از ۵ هزار نفر مسافر از پایانه نمین و عنبران در ۵ماهه امسال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل خیاوی با اشاره به اینکه این میزان مسافر با ۵۶۹مورد سرویس جابه‌جا شده‌اند گفت:به‌ منظور سهولت در عبور و مرور ایمن شهروندان و مسافران از اتوبان جهت رفتن به ایستگاه آستارا و سایر نقاط یک دستگاه پل عابر پیاده بر روی اتوبان در سه راهی نمین با اعتبار ۴۰۰میلیون تومان احداث شده است.

وی افزود:راهداران زحمتکش این شهرستان با تلاش شبانه‌روزی خود با بکارگیری ۴۳۱تن آسفالت سرد و گرم راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان را بطول ۱۲۰کیلومتر لکه‌گیری کرده و ۶۰۰مورد نصب و بازسازی علایم راهور،همچنین ده هزار مورد شست وشوی علایم را انجام داده‌اند.

خیاوی گفت: جهت کاهش تصادفات،افزایش ایمنی و همچنین روان‌تر شدن ترافیک ۶ نقطه حادثه‌خیز در محور حور بطول ۴ کیلومتر شامل تعریض ۵ عدد پل و شانه سازی راه شناسایی و انجام شده که برای حذف این نقاط ۳۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین از تعمیر و تجهیز دو واحد راهدارخانه در محورهای حیران و نمین به مساحت ۷۰۰متر مربع با اعتبار ۱۲۰میلیون تومان خبرداد و افزود:در بخش ابی بیگلو نیز ۵ دهنه آبرو با اعتبار ۱۶۰میلیون تومان اجرا شده است.

خیاوی با اشاره به اینکه ۲۲کیلومتر از راه‌های اصلی فرعی و روستایی این شهرستان با هفت میلیارد تومان اعتبار درحال انجام لکه گیری و روکش آسفالت است تصریح کرد:تاکنون ۱۲کیلومتر از ان انجام و مابقی نیز تا پایان فصل کاری انجام خواهد شد.

وی جهت بالا بردن ایمنی راه‌ها از اجرای ۱۴۰کیلومتر تسطیح و رگلاژ همچنین ۶کیلومتر اصلاح شیب شانه در جاده خبرداد و اظهار کرد: درهمین راستا ۲۸۰شاخه گاردریل و ۶۸۰عدد چشم گربه‌ای نصب و تعویض شده است.

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین حفظ حریم راه و صیانت از جاده را اولویت اصلی و خط قرمز راهداری دانست و گفت:در این راستا ۳۰مورد تابلوی غیرمجاز، ۴۹مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی و با اخذ دستور قضایی ۲۷مورد آن رفع تجاوز شده است.

نظر شما