شناسهٔ خبر: 5841 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمد سعید نژاد خبرداد:

رشد ۱۱درصدی مسافرت‌های دریایی

سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید بنادر مسافری استان هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای ۲۵ اسفند تاکنون سفرهای دریایی ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی"محمد سعید نژاد" گفت:،طرح نوروزی امسال با اولویت افزایش تعداد سفرها، افزایش ایمنی و امنیت سفرها و رفاه مردم انجام شد و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه سانحه دریایی گزارش نشده است.

در استان هرمزگان با سهم ۹۵ درصدی از سفرهای دریایی تاکنون بیش از ۴و نیم میلیون نفر-سفر دریایی و ۴۵۰ هزار جابجایی خودرو به جزایر انجام شده است.

وی از مسافران خواست برای ایمنی بیشتر از بنادر و شناورهای مجاز تردد دریایی کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به تشکیل ستادهای نوروزی در بنادر گفت: نوسازی شناورهای مسافری با ارائه تسهیلات به صاحبان شناورها  و نظارت بر ایمنی مسیرهای تردد با حضور ۲۴ ساعته ناوگان تجسس و نجات دریایی از ویژگی های سفرهای امسال است.

سعید نژاد افزود: توسعه دریا محور و رونق گردشگری دریایی از برنامه سازمان بنادر و دریانوردی کشور است که برنامه داریم در سال آینده در سواحل و بنادر کمتر توسعه یافته آن را گسترش دهیم.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز گفت: تردد ایمن شناورها از مسیرهای دریایی، بازرسی فنی شناورها و نظارت برسوار و پیاده شدن مسافران مورد کنترل بازرسان سازمان بنادر و دریانوردی است.

حق شناس افزود: ۷۵ شناور مسافری و ۳۱ لندینگ کرافت جابجایی مسافر و خودرو را در بنادر مسافری کشور بر عهده دارند و۱۵ شناور ناجی و ۱۴ شناور همیار ناجی نیز ایمنی طرح را کنترل می کنند.

وی گفت: ۲ شناور ناجی در طرح امسال و ۴شناور ناجی نیز برای سال آینده به ناوگان دریایی اضافه می شود.

حق شناس با اشاره به را اندازی خط لنگه به ابوموسی افزود: برای سال آینده تردد از جزیره قشم به کیش و بالعکس و قشم به بندر خصب عمان نیز راه اندازی می شود.

لازم به ذکر است بازدید از بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس، هرمز، شهید ذاکری قشم و لافت و پهل از برنامه های سعید نژاد در سفر روز چهارشنبه به استان هرمزگان بود.

شایان ذکر است در جریان این بازدید که "هادی حق شناس" معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز حضور دارد، "ابراهیم ایدنی" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان آخرین وضعیت تردد مسافر و خودرو به جزایر خلیج فارس در پایتخت مسافرت های دریایی ایران را برای عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری کشور تشریح کرد.

ارزیابی خدمات دهی به مسافران دریایی کشور و نظارت بر جابجایی ایمن مسافران در روزهای پایانی تعطیلات از جمله برنامه های این سفر یکروزه بود.

طبق برآوردهای صورت گرفته، پیش بینی می شود در طرح نوروزی سال ۹۴ که از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین جاری ادامه دارد، جابجایی بیش از ۵ میلیون نفر سفر و ۶۰۰ هزار خودرو در بنادر ۱۰ گانه مسافری استان انجام شود.

گفتنی است، استان هرمزگان بیش از ۹۵ درصد از سفرهای دریایی مسافران را به مقصد جزایر قشم، کیش، هرمز، ابوموسی، هنگام و بنادر خارجی شارجه و دبی را برعهده دارد. در طرح نوروزی امسال ۹۹ فروند شناور تندرو مسافری و لندینگ کرافت به همراه ۲۹ شناور تجسس و نجات دریایی تردد ایمن مسافران را برعهده دارند.

نظر شما