شناسهٔ خبر: 58425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان استانی انجام شد:

افتتاح سه پروژه راه‌ روستایی شهرستان‌های بندرعباس و خمیر

افتتاح با حضور مسئولان استانی سه پروژه عمرانی راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در شهرستانهای بندرعباس و بندر خمیر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در حاشیه این مراسم که با حضور استاندار و نمایندگان استان در خانه ملت برگزار شد گفت: در این مراسم سه پروژه عمرانی محور ارتباطی سرخون به قلعه قاضی، محور ارتباطی سودرو به کشار و محور ارتباطی کشار به کشتی‌سازی افتتاح و  مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

غلامحسین شیری در ادامه در توضیح مختصات پروژه‌های افتتاح شده گفت: پروژه محور ارتباطی سرخون به قلعه قاضی به طول ۵.۶کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون‌تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: این محور بخشی از مسیر ارتباطی بین مرکز دهستان سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس با مرکز بخش قلعه قاضی و تخت این شهرستان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر اسفند ماه سال ۹۶ آغاز و در مرداد ماه سال جاری به پایان رسید، با بهره‌برداری از این مسیر راه ارتباطی بین مرکز دهستان سرخون و روستاهای تابعه با بخش‌های تخت و قلعه قاضی و بالعکس بیش از ۶۱کیلومتر به لحاظ طولی و ۵۳ دقیقه به لحاظ زمانی کاهش می‌یابد.

شیری در ادامه در خصوص محور ارتباطی سودرو به کشار در شهرستان بندر خمیر اظهار کرد: این پروژه نیز به طول هفت کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان است که توسط اداره راه و شهرسازی استان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه تشریح کرد: این محور بخشی از مسیر ارتباطی بین پنج روستای شهرو، بلندو، چاهو، گربند و سودرو به محور کشار- کشتی‌سازی است.

وی در ادامه سخنان خود درباره زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال ۹۶ آغاز و در اوایل سال ۹۷ به پایان رسید، با بهره‌برداری از این مسیر، راه ارتباطی بین روستاهای یاد شده  از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس و صنایع حوزه غرب شهرستان بندرخمیر بیش از ۳۸ کیلومتر به لحاظ طولی و ۳۵ دقیقه به لحاظ زمانی کاهش یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: پروژه عمرانی محور ارتباطی کشار به کشتی سازی نیز با اعتباری معادل چهار میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان به طول ۲۴ کیلومتر انجام شده است که با افتتاح این پروژه ها شاهد توسعه راه های استان به میزان قابل توجهی هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: این مسیر  راه ارتباطی تعدادی از روستاهای بخش مرکزی بندر خمیر(روستاهای کشار زیر و بالا و کشار سرگپ،کشار دوستانی،تهلو، آرابی، چمردان....) به صنایع غرب شهرستان بندرعباس و دریا و همچنین راه ارتباطی تعدادی از معادن سنگ گچ و آهن و سنگ لاشه موجود در منطقه به اسکله شهید رجایی است.

شیری خاطر نشان ساخت: با بهره‌برداری از این مسیر راه ارتباطی بین روستاهای یاد شده از توابع بخش مرکزی بندرخمیر و صنایع حوزه غرب شهرستان بندرعباس و بالعکس بیش از ۴۶کیلومتر به لحاظ طولی و ۴۱دقیقه به لحاظ زمانی کاهش می‌یابد.

وی در پایان تصریح کرد: پروژه‌های مذکور با همراهی و مساعدت‌های خیرین و دهیاری‌ها انجام شده، این عزیزان با همت والای خود در پیشبرد اهداف نقش بسیار تعیین کنده ای دارند که امیدواریم این همکاری همچنان تداوم داشته باشد.

نظر شما