شناسهٔ خبر: 58428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان صورت گرفت:

بازدید از پروژه عمرانی و بازآفرینی شهری جیرفت

بازدید کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به همراه ساردوئی مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان و هیات همراه از پروژه‌های عمرانی در دست احداث شهرستان جیرفت بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان ، ساردوئی در حاشیه این بازدید درباره پروژه احداث باند دوم محور جیرفت – سه راهی بم بیان داشت :این پروژه به طول کلی ۴۸کیلومتر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان می‌باشد که تا کنون ۲۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و جهت تکمیل آن به اعتباری بالغ بر ۸۸۰ میلیارد ریال نیاز می‌باشد .

در ادامه از پروژه در دست احداث پل دوم سرجاز نیز بیان داشت:این پل به طول کلی ۳۴۸ متر می‌باشد که عملیات اجرای آن در سال ۹۵ با قراردادی بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال که تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل به اعتباری بالغ بر  ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است .

وی همچنین درباره احداث باند دوم  محور جیرفت - بافت - سیرجان گفت : این پروژه به طول کلی ۲۷۰ کیلومتر می‌باشد که ۱۱۰کیلومتر آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان قرار دارد که تا کنون ۱۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است. جهت تکمیل کامل این محور مبلغ ۳۸۰۰ میلیارد ریال نیازاست.

 ۱۱ کیلومتر از این محور حدفاصل کیلومتر ۱۵ تا ۲۶ با قراردادی بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال در دست اجرا می‌باشد.

ساردوئی در ادامه بیان داشت:پروژه تکمیل احداث کنار گذر شهر جیرف، عملیات اجرایی پروژه‌های تکمیل احداث کنار گذر شهرستان جیرفت از سمت بلوار امام رضا به سمت میدان امام حسین به طول کلی ۳و نیم کیلومتر به عرض ۲۵ متر عملیات اجرایی زیرسازی آن به طول ۱ کیلومتر در دست اجرا است .

جهت تکمیل عملیات زیرسازی و احداث ابنیه فنی و آسفالت پروژه احداث کنار گذر شهرجیرفت به اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال مورد نیاز می‌باشد.

احداث این پروژه‌ها باعث کاهش تصادفات و رونق شهر جیرفت می‌شود و گام موثری در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و بهبود وضعیت تولید ، اشتغال و ترانزیت کالا برداشته می شود.

همچنین از پروژه اصلاح مسیر فرودگاه بیان داشت:این پروژه به طول ۶ کیلومتر با برآوردی بالغ بر ۱۸میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال برای احداث کامل دو باند این پروژه به اعتباری بالغ بر۸۰ میلیارد ریال نیاز می‌باشد.

در پایان از پروژه احداث دستک پل دوم هلیل اظهار کرد:این پروژه با قراردادی بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۱۵ در صدی دارد برای تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال نیاز همچنین جهت احداث ۳ دستک دیگر این پل اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال مورد نیاز می‌باشد .

لازم به ذکر است در این بازدید در جریان کامل مراحل احداث ساختمان مرکز فرهنگی کلرود و سرای محله حسین آباد که جزو  محلات هدف بازآفرینی شهری جیرفت می‌باشد قرار گرفت ،در حال حاضر این پروژه‌ها در مرحله اجرای فونداسیون می‌باشند.

ساردوئی بیان داشت:مرکز فرهنگی کلرود و سرای محله حسین هر یک با اعتباری بالغ بر۱۲ میلیارد ریال با زیر بنای ۵۷۴ متر مربع  شامل سالن اجتماعات ، سالن امفی تئاتر کارگاه‌های آموزشی می‌باشند و در اجرای سیاست‌های بازآفرینی محلات هدف شهری به جهت رفع مشکلات و معضلات اجتماعی در این مناطق پیشنهاد شد تا کودکان و زنان که قشر آسیب‌پذیر این مناطق هستند، با امنیت بهتری زندگی کنند و دسترسی آنها به امکانات و خدمات بیشتر باشد.

در ادامه از بلوار چینه در محله کلرود که اجرای آسفالت آن با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری جیرفت می‌باشد بازدید به عمل آمد لازم به ذکر است روشنایی معابر بلوار مذکور در دهه فجر ۹۶ با نصب  ۸۰ تیر توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان به بهر‌ه‌برداری رسیده است.

از اهداف طرح باز آفرینی شهری ارائه چهره مطلوب از حوزه شهری و شناسایی پهنه‌های نامتجانس و ناموزون و تلاش برای رفع آن می‌باشد که آن هم منوط به اقدام مشترک و همه جانبه اعضای ستاد باز آفرینی است.

نظر شما