شناسهٔ خبر: 58459 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در دیدار سفیر ترکیه با معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان شد:

اولویت وزارت راه توسعه حمل‌‌ونقل جاده‌ای و ترانزیت با ترکیه است/ اعلام آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجربیات حوزه راهداری به ترکیه

پرچم ایران و ترکیه رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران با عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد و در این دیدار حسن‌نیا بر اولویت توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی بین دو کشور نزد وزارت راه و شهرسازی ایران و رفع موانع و مشکلات فی‌مابین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط ‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سفير جمهوري تركيه درتهران در راستاي تقويت همكاري‌هاي حمل و نقل جاده اي و مبادلات تجاري و بازرگاني بين دو كشور،  با معاون وزير راه و شهرسازي ديدار و گفت‌وگو كرد.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، ضمن ابراز علاقه‌مندی از توسعه همكاری‌های حمل‌ونقلی جاده‌ای و گسترش و روابط تجاری و بازرگانی بین دو كشور، اظهار داشت: توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی بین دو كشور جمهوری اسلامی ایران و تركیه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم به‌یقین خواستار توسعه این مناسبات و رفع موانع و مشكلات موجود است.

حسن‌نیا همچنین تصریح كرد: در زمینه توسعه همكاری‌ها در حوزه انتقال دانش و تجربیات مربوط به نگهداری راه‌ها، تأسیسات بین‌راهی و سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای و سایر موضوعات، طرف ایرانی آمادگی هرگونه همكاری و مشاركت را اعلام می‌دارد.

بر اساس این گزارش، رضا هاكان تكین، سفیر كشور تركیه ضمن ابراز خرسندی از همكاری‌های موفق دوجانبه  و ترانزیتی حمل‌ونقل جاده‌ای میان دو كشور طی سنوات اخیر، اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در زمینه توسعه روابط حمل‌ونقلی جاده‌ای و ترانزیت میان دو كشور وجود دارد كه امید است در چارچوب تأمین منافع مشترك و دستیابی به راه‌حل‌های رفع مسائل و مشكلات موجود، زمینه‌های جدید همكاری‌های مشترك حمل‌ونقلی، ترانزیتی و تجاری ایجاد شود.

این گزارش حاكی است رضا نفیسی مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی با بیان این‌که سالانه حدود 120 هزار وسیله نقلیه در مرزهای مشترك سه‌گانه میان دو كشور جمهوری اسلامی ایران و تركیه تردد می‌كنند، افزود: در راستای حل‌وفصل مشكلات موجود، توسعه تسهیلات و امكانات در پایانه‌های مرزی و اصلاح شبكه‌ راه‌ها هموار ه مورد تأكید قرار گرفته است.

وی به‌منظور تسهیل و توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای، خواستار برگزاری كمیته مشترك حمل‌ونقل جاده‌ای میان دو كشور و نشست‌های مشترك مرزی گردید و افزود: امید است با طرح مسائل و مشكلات در این نشست‌ها، زمینه‌های همكاری‌ها و توسعه مناسبات بیش از گذشته فراهم شود و تردد وسایل نقلیه عبوری از مرزهای دو كشور، روند صعودی پیدا كند.

 

نظر شما