شناسهٔ خبر: 58461 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد:

افتتاح ترمینال شماره ۲ فرودگاه لارستان/ اتمام پروژه‌های نیمه تمام فرودگاهی در آینده نزدیک/ اجرای ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه فرودگاهی در استان فارس

رحمت الله مه‌آبادی رئيس هيأت مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در مراسم افتتاح ترمينال ۲ فرودگاه لارستان با اشاره به تلاش منسجم و منظومی که در مدتی کمتر از چهار سال اتفاق افتاده است از پايان همه پروژه‎های ناتمامی که از ادوار گذشته در فرودگاه‎ها باقی مانده بودند، در آينده‌ای نزديک، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‎اله مه‎آبادی در این مراسم که عصر ۲۰ شهریور، با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، اسماعیل تبادار، استاندار فارس، جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان منطقه و تعدادی از مدیران شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، از طرف خود و وزیر راه و شهرسازی مقدم حاضران را در آیین افتتاح این ترمینال گرامی داشت و گفت: امروز پروژه‎ایی افتتاح می‎شود و در خدمت مردم عزیز این منطقه و گردشگران داخلی و بین‎المللی قرار می‎گیرد که ماقبل آخرین پروژه از مجموعه پروژه‎های دیرین و نیمه تمام کشور در بخش فرودگاهی است.

 وی افزود: شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در اجرای کامل سیاست‎های وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر آخوندی و در تلاشی منسجم و منظوم در مدتی کمتر از چهار سال، امیدوار است به لطف خداوند مهربان، طی چند ماه آتی با حضور یکی دیگر مقامات محترم کشور زنگ پایان کامل تمامی پروژه‎های فرودگاهی نیمه تمام کشور را در همین استان به صدا درآورد و پرونده پروژه‎های منتظر فرودگاهی که بعضاً قدمت آنها به حدود دو دهه قبل باز می‎گردد را برای همیشه بسته و به خاطره‎ها بسپارد.  

مه آبادی با بیان اینکه صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور طی چند سال گذشته به علت کم‎توجهی‎ها و فشار تحریم‎ها، شرایط سختی را می‎گذراند، گفت: با این وجود به لطف خداوند و با اجرای انبوهی از پروژه‎های مهم و زیربنایی، امروز مسیر رشد و توسعه خود را به سرعت در پیش گرفته است، به گونه‎ای که قریب به اتفاق فرودگاه‎های کشور و ۱۲۳ ایستگاه ارتباطی، کمک ناوبری و راداری به کارگاه‎های فعال و پرنشاط سازندگی تبدیل شده است. اجرای نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خرید حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان انبوهی از تجهیزات مدرن فرودگاهی و ناوبری هوایی، آن هم فقط در سه سال اخیر، پژواکی از آهنگ دلنواز توسعه در این بخش حساس کشور است.

رئیس هیأت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، ادامه داد: فقط در استان پارسی‎تبار ایران اسلامی، بالغ بر ۶۰۰  میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح‎های توسعه فرودگاهی و ناوبری هوایی اختصاص یافته است که حدود ۵۰ طرح عمرانی معطوف به احداث و توسعه ترمینال‎ها، باند و عوامل میدان پروازی و محوطه‎سازی، حدود ۲۰ پروژه بهسازی، ۱۵ پروژه تأسیساتی و تجهیزاتی و بیش از ۱۰ پروژه نوسازی تجهیزات کمک ناوبری هوایی را شامل می‎شود و این به جز یکصد میلیارد تومان اعتبار تخصیص‎یافته برای نوسازی سامانه رادار روت و تقرب استان فارس و ترمینال هوایی شیراز است.

وی افزود: ارزش روز پروژه‎ای که امروز با دستان توانای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، افتتاح و بهره‎برداری رسمی از آن آغاز خواهد شد، بالغ  بر ۶۰ میلیارد تومان است. با اجرای این پروژه که آغاز آن به سال ۱۳۸۲ باز می‎گردد، حدود ۶۰۰۰ متر فضای جدید ترمینالی یعنی ۲/۵ الی ۳ برابرمساحت پایانه قدیمی به ظرفیت فرودگاه بین‎المللی لارستان اضافه خواهد شد و به امیدخدا با اتمام پروژه جدید توسعه اپرون، زیرساخت‎های این فرودگاه در هر دو حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی کامل می‎شود و تقاضاهای حدود دو دهه آتی را پاسخگو خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بالا بودن تقاضای سفر، انتظار مردم و ارتقای امکانات و تسهیلات فرودگاه لارستان، ضمن دعوت از شرکت‎های هواپیمایی برای افزایش پروازهای خود به این شهرستان تاریخی، گفت: آنچه به اجمال، اختصار و بسیار سریع به استحضار رسید بخشی از اقدامات انجام شده در صنعت حساس هوانوردی کشور است که تحقق آنها پس از لطف الهی و تلاش جهادگران این عرصه، مرهون و مدیون حمایت‎های ارکان نظام مقدس است. در همین جا فرصت را مغتنم شمرده، از طرف خود و به نیابت از خانواده ۶۰۰۰  نفری شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از الطاف خاص و حمایت‎های ممتاز، متمایز و ستودنی ریاست محترم و پرمهر مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی که نقشی به یادماندنی در این عرصه داشته است، سپاسگزاری می‎کنم.

گفتنی است اين پروژه در سال ۹۶ با اختصاص ۶۰ ميليارد ريال اعتبار در قالب تكميل ترمينال و احداث تلمبه‎خانه و پست برق ادامه يافت و اكنون آماده بهره‎برداري است. همچنین عملیات محوطه سازي بيروني این ترمينال با صرف اعتبار ۸۰ ميليارد ريالي از محل اعتبارات شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران به پايان رسيده است.

 با بهره‎برداري از پروژه ترمينال شماره ۲ با زيربناي ۶۰۰۰ مترمربع، فضاي داخلي فرودگاه لارستان به بيش از دو برابر افزايش خواهد یافت.

نظر شما